חשוב לצחצח את השיניים לאחר אכילת פירות יבשים

אין לפצח אגוזים בשיניים! הדבר עלול לגרום לסדקים או שברים לשיניים ואלו עלולים להגיע עד למצב של צורך בטיפול שורש בשן או לעקירתה.


במקרה שנתקעת פיסת קליפה בין השיניים, יש להוציאה בעדינות מבין השיניים באמצעות קיסם דנטלי או חוט דנטלי. יש להימנע מפעולה אגרסיבית מדי, שתגרום לדימום בחניכיים.


יש לצחצח את השיניים לאחר אכילת פירות יבשים, הפירות היבשים מכילים כמות גדולה של סוכר, נוטים להיצמד לשיניים לזמן רב ומסייעים להתפתחות עששת (ריקבון השיניים).


אם נשברה שן בעקבות אכילת אגוזים יש לפנות מיידית למרפאת שיניים על מנת למנוע הצורך בטיפול שורש במקרה של חשיפת מוך השן (כלי דם ועצבים).


אין לתת לילדים מתחת לגיל שלוש פיצוחים מכל סוג שהוא ובמיוחד לא בוטנים וגרעינים, מחשש לחנק. לילדים גדולים יותר, אפשר לתת בהשגחה פירות יבשים לא קשים או אגוזים קלופים.


לבעלי כתרים: החרסינה עלולה להישבר מפיצוח אגוז וכתוצאה מכך יכולים להיגרם לכתר נזקים בלתי הפיכים העלולים להביא לצורך בהחלפתו.


רגישות בשיניים בעת אכילת פירות יבשים מתוקים (תאנים, תמרים, צימוקים) יכולה להצביע על חור בשן. במקרה שמופיעה רגישות מעין זו, מומלץ, לפנות לבדיקה אצל רופא שיניים.


לבעלי שיקומים על גבי שתלים; להיזהר עם פיצוחים, כי התחושה עם שתלים היא פחותה מאשר עם משנן טבעי ולכן, קיים חשש מהפעלת כוחות חזקים במיוחד העלולים להזיק לשיקום הפה או אף לשתלים עצמם.


                                                                               חג שמח ובטוח!


 


באדיבות ד"ר אלכס פרסון, רופא שיניים בית חולים "אלישע" חיפה

הוסף תגובה