ליקויי "אילוצים", או תרמית של קבלנים?

רכישת בית חדש אינה דבר שמקלים בו ראש, יש כל כך הרבה מרכיבים ואלמנטים שצריך לקחת בחשבון עד שלפעמים אתם כבר מעבר להתפשרות, אתם רק רוצים שיגמר כבר התהליך. קבלנים מזהים זאת אצלכם הלקוחות, לצערנו אף מנצלים את זה לטובתם. בדק בית מאתר את אותם " פשרות " ו" השלמה עם מה שיש " ופשוט יוצרים לנו בעיות בהמשך המגורים שלנו. בדק בית למעשה משווה בין הכללים, החוקים ומשליך אותם על הבית או הדירה שאתם רוכשים. הכלל הפשוט והבסיסי אומר כך: קניתם דירה, לדירה יש שטח שמסורטט על תוכניות המבנה, בפועל לא קיבלתם, אפילו רק קצת זה מחייב פיצוי!, יתרה מכן, בנייה לקויה שמתורצת באילוץ לעמוד בפינת החדר, או אילוץ לעיטוף צנרת דלוחין אלו הם רק חלק מהתופעות שבדק בית שם עליהם את האצבע.

אבל החדר עכשיו גדול יותר, זה טוב לא?

הגעת לדירה החדשה, בתוכניות מצויין כי הקירות הם 20  ס"מ עובי אבל בפועל אתם רואים רק 10 ס"מ, הדבר הראשון שיגידו לכם הוא שהרווחתם מקום בחדר, 10 ס"מ בהיקף הוא לא דבר פעוט. אבל מה באמת מסתתר מאחורי זה? האם הקבלן כל כך טוב לב שהוא החליט על דעת עצמו לסטות מתוכניות המקור ולהגדיל את החדר או במילים אחרות להקטין את הקירות?, זהו שלא כך הדברים, בדק בית מגלה כי הקטנת עובי הקיר אולי מגדילה את החדר אבל חוסכת בעלויות של הקבלן במקביל, ואם יש עמוד תמך בפינת החדר שעוביו 20 ס"מ כעת חצי ממנו חשוף, אולי למראית עין זו לא בעיה אך זו דווקא כן בעיה וחמורה מאוד, הפינה ה"מקולקלת" הופכת להיות בעייתית ביותר!, אי אפשר לשים בפינה ארון, שולחן או כל רהיט אחר, תמיד יישאר רווח וכדי להסתיר את הרווח אנחנו חייבים בריהוט מנגר שיכין לנו בהתאמה אישית, וכך ארון שאמור לעלות 1500 ₪ פתאום עולה לנו 3500 ₪ !!! כך שלמעשה מה שהוצג על ידי הקבלן כ "מחווה " הפך להיות מטרד בעייתי שיתכן כי הוא הרוויח על זה את ההפרשים. בדק בית יודע להצביע על כך.

ואם מצאו ליקויים, כמה כסף זה שווה?

אחת הבעיות בבדק בית שתמיד מוצאים ליקויים, חלקם הרי גורל, חלקם זניחים, אבל תמיד הם קיימים. השאלה הנשאלת היא מי מהליקויים שמתגלים בבדק בית מחייבים פיצוי  ואילו לא, אילו ליקויים צריך לתקן ואילו לא חייבים, ובכן ניקח לדוגמה ריצוף, בחרתם ריצוף מסוים והקבלן ריצף עם משהו אחר, סביר להניח כי ריצוף לא יוחלף אך תקבלו פיצוי כספי, אולם אם הריצוף לקוי והשיפועים הפוכים הרי שחייבים לתקן זאת ואז הטיפול הוא מיידי. מי שמתמחר ומחליט מה דחוף, מה לא הוא שמאי מקרקעין, השמעות כוללת את כל מרכיבי הדוח של בדק בית ומתמחרת כל ליקוי לגופו, לעיתים דוח זה משמש גם לתביעה משפטית נגד הקבלן.

הוסף תגובה