מהם הגורמים שמזרזים את הבלאי במזרן?

אם רכשתם לאחרונה מזרן עבור המיטה שלכם, אין ספק שאתם תרצו לשמור עליו תקין, בכדי שיוכל לשמש אתכם לאורך שנים רבות. עם זאת, יש לזכור שמזרנים יכולים גם לסבול מבלאי. השאלה היא כמובן, מה גורם לבלאי במזרנים השונים? חשוב מאד לציין, שבלאי הוא לא רק פונקציה של איכות המזרן (אם כי מזרן איכותי יותר, גם יסבול פחות מבלאי בכל מקרה). גם התנאים השונים בסביבה, והרגלי המחיה שלנו, יכולים להשפיע לא מעט על הבלאי של המזרן. אז מה מזרז את הבלאי במזרנים?

 

כתמים, לחות, ושקעים במזרן

  • הפרשות נוזליות – הפרשות נוזליות שונות, יכולות לגרום להופעה של עובש במזרן. העובש כמובן הורס את התפקוד של המזרן, ואף עלול להיות מסוכן לבריאות של בני אדם עם אלרגיה. המזרן מבחינה זו, הוא פריט שמועד לפורענות, שכן מדובר על פריט שיכול להתמלא בלא מעט הפרשות ונוזלים שונים. בין השאר, הפרשות של שתן, רוק, זרע, וכיו"ב. לכן, אם יש בעיה של הפרשות מוגברות כדאי לטפל בהן, ובמידת הצורך, להציב גם הגנה עבור המזרן עצמו. ישנם כיסויים מיוחדים למזרנים שמאפשרים שינה נוחה ונעימה, ולמנוע את חדירת ההפרשות לתוך המזרן. כמו כן, למותר לציין שיש להימנע לחלוטין מאכילה ושתיה על המיטה, מה שיכול להוביל לכתמי נוזלים בתוך המזרן.
  • שקעים – אחת הבעיות שאנשים לא מכרים בנוגע לבלאי מזרנים, הוא שלכל מזרן יש יכולת לספוג את המשקל שלנו לתקופה מסוימת. אם אותו אזור במזרן יספוג שוב ושוב את משקל גופנו, בסוף ייווצר בו שקע, ויתפתח בו בלאי. אמנם במזרנים איכותיים באמת, התהליך הוא אטי יותר – אך גם הוא יתרחש. אם מדובר על מזרן מיושן, על אחת כמה וכמה. לכן, חשוב לקנות מזרן איכותי ככל האפשר, וגם להחליף את הצד והכיוון של המזרן מעת לעת.
  • חימום – לעתים כאשר המזרן נרטב, אנשים מעוניינים לייבש אותו, ובפרט אם הם ניקו אותו. אלא שחימום של המזרן יכול לפגוע בו באופן משמעותי. כאשר מחממים מזרן עם פן או עם מפזר חום, הדבר עלול לפגוע בבד שלו וגם במילוי שלו באופן משמעותי. אם אתם מעוניינים בחימום ללילה, יש להציב מפזר חום רחוק, או להפעיל מערכת מיזוג אוויר. אם המזרן נרטב – יש לייבש אותו באמצעות מאוורר בלבד, או פשוט לתת לרוח לעשות את שלה גם במחיר של לילה אחד שבו לא תישנו על המזרן, שכן ייבוש מוגזם עלול לפגוע בו.
  • קפיצות וחבלות – אמנם למזרנים יש יכולת לספוג גם מכות חזקות במיוחד, אבל גם להם יש את הגבול. כאשר אדם נוחת בעוצמה חזקה מידי על המזרן, או אם אדם קופץ עליו – ברור שהדבר מזרז את הבלאי במזרן, ואף יכול להרוס אותו. כאשר הולכים לישון, כדאי לא "לנחות" על המזרן, אלא לשכב עליו בצורה אטית. כמובן שכדאי למנוע מהילדים מצב שבו הם קופצים על המיטה.

והעיקר שתהיה שינה ערבה

בסופו של יום, כולנו רוצים לישון על המזרן שלנו בצורה נוחה ונעימה. אם מראש מונעים מהגורמים הנ"ל להגיע אל המזרן שלנו ומונעים את הופעתם, המזרן יוכל לשמש אותנו לאורך שנים רבות, ולאפשר לנו שינה נעימה ומתוקה.

הוסף תגובה