טיפול באקנה בפנים – שחורים/שומנים ב IPL ו-RF| איריס לוי

אקנה בפנים, הנה למעשה דלקת בלוטות החלב וזקיקי השיער בעור. השחורים בפנים הם הביטוי הראשוני של מחלת האקנה – חזזית או חטטת בעברית.

בדרמטולוגיה שמם של שחורים בפנים הוא קומדונים. אלה פקקים בזקיקי השיער העשויים חלב, שומן, תאי עור וחיידקים. צבעם צהבהב אבל ראשו של הקומדון הנראה על פני העור נהיה שחור כתוצאה מהתחמצנות המלנין – חומר בתאי העור. הפקק השחור אינו מעורר דלקת משום שהתעלה שבה הוא נמצא איננה סתומה לגמרי. אם התעלה סתומה לגמרי, יהיה זה קומדון לבן, שמתפתח לפצע דלקתי ומוגלתי.

הטיפול באקנה בפנים  מתבסס על ניקוי/ניקוז השחורים בפנים – השארתם של שחורים בפנים איננה מהווה בעיה פתולוגית אלא אסתטית. ריחם של שחורים "קומודונים" בפנים אינו נעים וכן המראה שלהם. הופעתם בצפיפות על פניך יוצר מראה לא נקי. ועל כן נהוג ורצוי להוציאם. אנשים רבים מוציאים שחורים בפנים באופן אינסטינקטיבי מתוך שהם לוחצים משני צדיו של הקומדון עד ליציאתו החוצה כגופיף צהצהב. הבעיה היא שרבים עושים זאת לא נכון ואף גורמים בכך נזק בלתי הפיך לעור הפנים כדוגמת: "חורים" בעור, צלקות מכוערות וכד'.

החל מגיל ההתבגרות מואצת מאוד פעילותם של הורמוני המין הגבריים, הקרויים "אנדרוגיניים", בגוף. הורמוני האנדרוגיניים אינם אופייניים לגברים בלבד והם מופרשים גם בגופן של נשים. פעילות זו גורמת להגדלה של בלוטות השומן המתחילות לייצר כמות גדולה יותר של חומר שומני הנקרא "חלב" או "סובום".

גם אצל הנוטים לסבול מתופעת האקנה כמות ההורמונים האנדרוגניים המופרשת לדם איננה גבוהה מהנורמה. במחקרים נמצא, כי הנטייה לאקנה הנה תורשתית ובמרבית המקרים חומרת האקנה קשורה באופן ישיר לפעילותן של בלוטות החלב בלוטות השומן המגיבות בהפרשת שומניות החורגת מהרגיל.

התופעה האופיינית הנלוות לאקנה בפנים הם השחורים והעור השומני. לכן, הנכון הוא להוציא ולנקז את השחורים המתרכזים בנקבוביות עור הפנים, לאחר ניקוי עמוק אצל קוסמטיקאית מקצועית ומוסמכת המתמחה בטיפול באקנה בפנים, בעור שומני ובעייתי.  הדבר אף מומלץ שכן הקוסמטיקאית יודעת להוציאם בזהירות, בשלמות, בסביבה מחוטאת, לאחר ניקיון מושלם של הפנים ריכוך העור באדים או בפילינג מבלי שהדבר יגרום לסימנים אדומים ולצלקות.

הטיפול באקנה בפנים בשילוב עם טכנולוגיית IPL וגלי רדיו RF נותן מענה איכותי וארוך טווח לאקנה המאופיינת בשומניות יתר, שחורים/קומודונים באזור הפנים. 

הטיפול בשני סוגי אנרגיה המאפשר למקסם ולשפר תוצאות בצורה משמעותית – טכנולוגיית IPL -קרן אור בשילוב עם אנרגיית גלי רדיו .(RF (Radio Frequency

מחקרים מראים כי בעזרת טיפול בקרן אור באורך גל מסוים ניתן להפחית ב-80 אחוזים לעתים גם יותר את השחורים, השומנים באקנה בפנים. הטיפול הפחית את הסבל, כיווץ את הנקבוביות, ומנע צלקות וכתמים לאורך זמן.

 

הוסף תגובה