כיצד להתכונן לגיוס?

זהו רגע משמעותי בחיים של רבים מהצעירים בישראל – הגיוס לצה"ל. אצל כל אדם ישנן תחושות שונות לקראת הגיוס. אצל חלק הוא מעורר פחד, אצל אחרים התרגשות ואצל רבים הגעגועים הביתה מתחילים עוד לפני שמגיעים לבקו"ם. כדי להוריד כמה שיותר את סף הפחד וההתרגשות, יש להתכונן לגיוס בצורה טובה, ככל שתגיעו מוכנים יותר, כך תופתעו פחות והדברים יעברו בצורה חלקה יותר.

כיצד ניתן להתכונן טוב לשירות הצבאי?

  • רכישת ציוד למתגייס – הגיוס דורש רכישת ציוד שונה ומגוון, שלרוב הצעירים לא היה בו צורך לפני. ציוד למתגייס כולל בין השאר – בגדים, תיקים, שפצורים וכדומה. יש להדגיש כי רשימת הציוד למתגייס משתנה בהתאם לתפקיד והטירונות אליהם מיועד הצעיר. מן הסתם, טירונות ושירות קרבי ידרשו חפצים נוספים, ואף כמויות גדולות יותר של ציוד. את רכישת הציוד מומלץ להתחיל זמן רב לפני הגיוס, ולא להשאיר לשבוע האחרון. רכזו רשימה מתאימה של ציוד, חודשיים-שלושה לפני מועד הגיוס. הזמן הרב יאפשר לכם למצוא בדיוק את הציוד המתאים, לא להתפשר ואף להשיג חפצים מבני משפחה וחברים שיחסכו לכם את הקניה. כיצד להרכיב את הרשימה? מומלץ לחפש באתרי האינטרנט השונים, המציעים רשימות שונות. בדקו בכמה אתרים ושלבו את הרשימות השונות לאחת גדולה. בנוסף, מומלץ ביותר להתייעץ עם חברים או מכרים אשר משרתים בצה"ל בתפקיד דומה ויוכלו להמליץ לסייע.
  • הכנה מנטלית – הכינו את עצמכם ליום הגיוס ולטירונות. רבים חוששים מאוד מהיום הזה, אך חשוב להבין כי הוא לא נורא כמו שחושבים. אין ספק כי זה הוא יום לא קל, אך אם תתכוננו אליו, הוא יהיה הרבה פחות נורא. ברגע שתדעו מול מה אתם עומדים ומה מצפה לכם, סף החרדות יירד בהתאם. תדעו למה לצפות ותהיו מוכנים לכך. לכן, קראו על יום הגיוס ועל תהליך הגיוס בבקו"ם, קיימים אתרי אינטרנט רבים ופורומים אשר מספקים מידע בנושא. בנוסף, בררו עם חברים – בדגש על כאלו המשרתים בתפקיד דומה. הוא יוכלו לספר לכם יותר בדיוק ואף לתת המלצות.

הכנה נכונה לגיוס קל יותר

לסיכום, הגיוס הוא אירוע מרגש ומפחיד בחייו של הצעיר הישראלי. מדובר במעבר לאורח חיים שונה, הדורש מאיתנו תכונות אופי שונות וגורם לנתק מסויים עם החברים והמשפחה. הכינו את עצמכם בצורה טובה ליום הגיוס, והוא יעבור בצורה חלקה ונעימה יותר.

הוסף תגובה