כיצד עובדת המרכזיה?

תחום המרכזיות והתקשורת בכלליות הינו תחום מרתק, אשר מתקדם במהירות יחד עם הטכנולוגיה.

המרכזיה היא כלי תקשורת פופולרי בבתי עסק, ארגונים ולעיתים אף בבתים הפרטיים. המרכזיה מאפשרת לקשר בין חלקים ושלוחות שונות בתוך הארגון. בנוסף המרכזיה מקשרת בין שלוחות בתוך הארגון למספרי טלפון חיצוניים. המרכזיה והפונקציונליות אותה היא מציעה התקדמה עם השנים, יד ביד עם ההתקדמות והחידושים בתחום התקשורת והטכנולוגיה בכלליות. קיימים שני סוגים עיקריים של מרכזיות הנמצאות כיום בשימוש – מרכזיה אנלוגית ומרכזיית IP. אמנם לשתי המרכזיות מטרה דומה, אך הן עובדות בטכנולוגיה שונה לגמרי.

כיצד עובדות המרכזיות השונות?

  • כיצד עובדת מרכזיה אנלוגית? מרכזיה אנלוגית היא המרכזיה הישנה, אשר רובנו מכירים. המרכזיה האנלוגית יושבת על רשת התקשורת של בית העסק, על קווי הטלפון ומחוברת לשלוחות שונות. גורמים אשר מעוניינים להתקשר אל השלוחות השונות, יתקשרו לרוב למספר הבודד של המרכזיה, ומשם ינותבו אל השלוחה המתאימה. המרכזיה האנלוגית עדיין נמצאת בשימוש, אך בעיקר במקומות קטנים, עם כמות קטנה יחסית של שלוחות.
  • כיצד עובדת מרכזיה וירטואלית? מרכזייה וירטואלית נקראת גם מרכזיית IP. מדובר בדור החדש של המרכזיות. מרכזיית IP נמצאת בשימוש נרחב היום, וממשיכה לצבור פופולריות עם החידושים בתחום. המרכזייה הווירטואלית מתבססת על תשתית בפס רחב, כלומר יושבת על רשת האינטרנט. העובדה הזו מאפשרת לה להעביר כמות גדולה יותר של מידע בזמן קצר יותר ובצורה איכותית יותר. למרכזיית ה-IP יהיה שרת אשר ישלוט על המערכת מבחינת מערכת ניתוב שיחות, שמירת מידע על השימושיות במערכת וכו'. כיוון שמדובר בשרת, האפשרויות השונות של מרכזיית ה-IP הן מגוונות הרבה יותר מאלו של המרכזיה האנלוגית. הייחוד של מרכזיה וירטואלית היא, שבעצם מדובר במרכזיית ענן, אשר החומרה שלה נמצאת פיזית לאו דווקא בבית העסק. הדבר מוריד מבית העסק את הצורך להתעסק עם החומרה ולהעסיק מומחים רלוונטיים.

אז באיזו מרכזיה לבחור?

כיוון שתחום הטכנולוגיה מתפתח במהירות מירבית, אין ספק כי תחום התקשורת חייב להתאים את עצמו לקצב הטכנולוגיה. היום, כמעט ולא ניתן למצוא בתי עסק המשתמשים במרכזיות אנלוגיות, אלא במרכזיות וירטואליות המאפשרות פונקציות רבות יותר. כמובן שלא כל עסק חייב להשתמש דווקא במרכזיות הכי מתקדמות, וישנו מגוון רחב של מרכזיות שניתן לבחור מהן. התייעצו עם חברת תקשורת המספקת מרכזיות והיא תבחן מספר קריטריונים כגון: גודל העסק, מספר האנשים העובדים בו, השירות שהוא מספק, וכך היא תדע להתאים לו את המרכזייה האידיאלית ביותר. במקום להישאר מאחור- התקדמו למרכזיות וירטואליות ותהנו יותר!

הוסף תגובה