פתיחת תיק גירושין

אחד הרגעים הקשים בחייו של כל זוג, הוא השלב בו הם מחליטים לפרק את החבילה ולהתגרש. זה שלב בו הם מבינים שמערכת היחסים שלהם נגמרה סופית ועליהם להתחיל בשלב ב' בחייהם. זה רגע קשה עבורם וזה בוודאי רגע קשה עבורם הילדים שלהם.

באופן רשמי, יש שיטענו שהכרה שהחלטה זו נפלה, מתרחש כשהולכים לפתוח תיק גירושין ברבנות, המקום היחידי בו ניתן להתגרש כיום בישראל. פתיחת תיק רבנות היא לא דבר נעים, לא באופן רגשי ולא בשום אופן אחר. בשביל לעשות את זה קל יותר, לפחות מבחינה בירוקרטית, כמה שאפשר, יצרנו כאן מדריך קצר על פתיחת תיק גירושין שאנו מקווים יעזור לכם בהתמודדות..

תחילה יש לומר שפתיחת תיק כזה, אפשרי גם במצב של גירושים בהסכמה, כלומר ששני הצדדים מעוניינים בגירושים ומגיעים אליו תוך כדי הסכמה, וכן במצב של חוסר הסכמה ורק צד אחד מבקש לפתוח אותו. בשני המצבים גם, אין ברירה אלא לעשות את זה.

אגרות – כמה עולה לפתוח תיק ברבנות

פתיחת תיק ברבנות עולה 251 שקל, אגרה ממשלתית אשר משלמים לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה, תלוי היכן דנים בתיק. האגרות משתנות מעת לעת ולכן יש לשים לב לעלות שלה בעת פתיחת התיק. במקרה ויש קושי מסוים לשלם את הסכום, יש לפנות לוועדה אשר נקראת "ועדת אגרות" בשביל לבקש הנחה. לשם כך יש להציג מסמכים שאכן יש קושי לשלם את הסכום המדובר.

בנוסף לאגרת שיש לשלם על פתיחת תיק ברבנות, יש גם לשלם אגרות שונות על תביעות במסגרת הגירושים, זאת במסגרת בית המשפט לענייני משפחה, במקרה כזה, יש להגיש אגרה על כל תביעה שהיא, למשל, אגרה על תביעה לחלוקת רכוש, אגרה על משמורת ילדים, אגרה על מזונות ועוד. יש לציין שהאגרות מוגבלות בסכום ונעות בין סכומים מסוימים על מנת לאפשר לכל אחד לעמוד בהן.

בבית דין רבני, יש לשלם אגרה במידה ומעוניינים לקרוא לבן זוג "מורד" אז יש לשלם 411 שקל,  ובמקרה ומבקשים שלום בית, התביעה תעלה 316 שקל.

את כל התהליך רצוי מאוד לעשות עם עורך דין צמוד אשר מתמחה בנושא, קרי עורך דין שמתעסק בענייני משפחה, על כן יש לקחת בחשבון גם את העלות של עו"ד. כאן זה יכול להגיע בקלות רבה לאלפי שקלים.

לסיום, חשוב להבהיר, פתיחת תיק ברבנות הוא לא דבר פשוט, לא מבחינה רגשית ולא מבחינה כלכלית, אך בהיעדר אפשרות אחרת ובוודאי שבהיעדר אפשרות להציל את מערכת הנישואים, הרי שאין שום דרך אחרת אלא לעמוד בתשלומים, ולראות בהם כמין תשלום שעוזר לנו לפתוח פרק חדש בחיים,בתקווה שפרק זה יהיה הרבה יותר טוב והסוף שלו יהיה יפה יותר.

הוסף תגובה