טכנולוגיות מתקדמות בעיבוד שבבי

מהו בדיוק העיבוד השבבי, ומה הופך אותו לאחד המרכיבים החשובים בתעשייה המודרנית?

ברמת ההגדרה, עיבוד שבבי הוא למעשה כל תהליך ייצור תעשייתי שבו חומר גלם כלשהו (המכונה גם עוּבד) עובר תהליך שבו מוסרים חלקים ממנו על מנת לייצר מוצר סופי או שלב חלקי בתהליך הייצור. כאמור, מדובר בתהליך של הסרה, והשיטות הנפוצות ביותר לביצוע איכותי של תהליך זה הן חריטה, כרסום, השחזה, קידוח, ניסור או בירוק. ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם בטכנולוגיות לעיבוד שבבי, כאשר חומרי הגלם האפשריים לביצוע תהליך זה יכולים להיות כל דבר שבין אלומיניום ופלדה לעץ. כעת, נבין מהן הטכנולוגיות המתקדמות כיום לביצוע תהליך תעשייתי חשוב זה.

מהן הטכנולוגיות המתקדמות והמקובלות ביותר כיום בתחום העיבוד השבבי?

  • CNC התחום הטכנולוגי המתקדם ביותר בכל מה שנוגע לעיבוד שבבי הוא שליטה באמצעות מחשב, המכונה גם בקיצור האנגלי שלה CNC. חשוב להבין כי עיבוד שבבי הוא תהליך מדויק במיוחד שעלינו להגיע בביצוע שלו לרמת דיוק מילימטרית לעתים קרובות מאוד, ולכן יד אנושית לא תוכל לבצע אותו לאורך זמן בצורה המדויקת ביותר. דרך שליטה ממוחשבת ניתן לחשב את המידות המדויקות שנחוצות בעיבוד השבבי, ליישם אותן בשליטת המחשב ולהריץ את פס הייצור תוך שאנחנו משמשים רק כבקרה על מערכת העיבוד השבבי שעושה עבודתה המדויקת בצורה חסרת תקדים.
  • שיטות אחרות – באופן כללי, כיום נהוג להתייחס כמעט רק ל-CNC כשיטה הטכנולוגית המובילה לביצוע עיבוד שבבי, וכל פיתוח חדש מתבסס עדיין על ה-CNC כבסיס הטכנולוגי האיכותי שלו. כך, גם פיתוחים כמו עיבוד בארוזיה חשמלית, שמנצל מתח גבוה ונוזל אלקטרוליטי לעיבוד מדויק, בדרך כלל של פלסטיק, מבוססים עדיין על טכנולוגיית ה-CNC כבסיס.

טכנולוגיות מתקדמות בתחום מתאימים למפעל שלכם דרך שירות המתמחה בכך

כל מפעל תעשייתי איכותי ומודרני המעבד חומרי גלם לכדי מוצרים מוגמרים יצטרך בדרך כלל מסגרת כלשהי של עיבוד שבבי – בין אם ברמה הבסיסית ביותר ובין אם עבור התהליכים העיקריים של פס הייצור. בהתחשב בכך, יש לפנות לשירות המתמחה בעיבוד שבבי, ובמיוחד בתכנון מערכות CNC לשליטה על התהליך, על מנת להגיע לתוצאות האיכותיות ביותר ולתכנן את פס הייצור האפקטיבי ביותר.

הוסף תגובה