מה חשוב לבדוק כאשר קונים רכב יד שנייה

החלטתם לרכוש רכב יד שנייה? אם כן, תשמחו ודאי לגלות שישנן לא מעט אפשרויות כיום, וסביר להניח שחלקן יוכלו להתאים לכם. בין אם מדובר ברכב יד שנייה שמיועד בעיקר לנסיעות קצרות בתוך העיר, ובין אם לנסיעות ארוכות ורבות, חשוב שתבחרו נכון כדי שתוכלו ליהנות מהרכב המתאים לכם ביותר. מצאתם כמה מוכרים שמציעים רכבים לא רעים, שיכולים להתאים לכם? כאלה שעונים לכם על הצורך? עכשיו, ורגע לפני שאתם מבצעים את הרכישה עצמה, הנה כמה פרמטרים שכדאי לכם לבחון מראש במסגרת תהליך הרכישה:

  1. בדיקת נתוני הרכב – לפני שאתם קונים את הרכב, גם אם התרשמתם מהמוכר ומהמחיר האטרקטיבי, חשוב שתוודאו שנתוני הרכב בפועל הם אלה שמופיעים ברישיון עצמו. בדקו את מספר המנוע של הרכב, מספר השלדה וגם את מספר הרישוי – אם המספרים האלה מטושטשים או אם הם אינם ברורים על גבי הרישיון, וותרו על העסקה וחפשו רכב אחר.
  2. בדיקת הרכב במוסך מורשה – מדובר באחד השלבים החשובים ביותר שאסור לדלג עליו לפני רכישת הרכב ומומלץ לעשות אותו כבר בשלבים המוקדמים. לאחר שמצאתם רכב שמוצא חן בעיניכם, קחו אותו לבדיקה במוסך מורשה. שם, ניתן יהיה לעלות על תקלות או בעיות שונות ברכב, שייתכן ו"שכחו" לספר לכם או שאתם עצמכם מתקשים לזהותן. בנוסף, ניתן יהיה לבדוק את המנוע של הרכב, את תיבת ההילוכים שלו ומערכות אחרות בו. במקרה של תקלה, אפשר יהיה לטפל בה כבר בשלב זה, מה שיכול לחסוך לכם הוצאות כבדות אחר כך, כשמדובר יהיה בתקלה חמורה יותר.
  3. בחינת תיעוד טיפולי הרכב – בקשו ממוכר הרכב לראות תיעוד של כל הטיפולים שעבר הרכב לאורך כל התקופה. במידה ואין לו תיעוד כזה, בקשו שיפנה אל המוסכים בהם טופל הרכב מאז שהוא אצלו, כדי שישלחו סיכום של כל הטיפולים שבוצעו בו. היסטוריית הטיפולים ברכב היא פרמטר חשוב, המעיד על מצבו של הרכב וגם על אופן השימוש בו. אם בעל הרכב נמנע מלמסור לכם את התיעוד הנדרש, ייתכן והוא רוצה להסתיר מכם מידע, שיכול להשפיע על החלטתם. במקרה כזה, זה הזמן לפרוש ולהמשיך בחיפוש.
  4. בדיקת הרכב בשעות היום – מומלץ שלא לבדוק את הרכב בשעות החשיכה, כי אם להקפיד לעשות זאת באור יום. באור יום אפשר לזהות בקלות רבה יותר תיקוני פח למיניהם ואפילו תיקוני צבע. אם גיליתם תיקונים כאלה או אולי פטריות חלודה, כדאי לכם לחפש רכב אחר. פטריות חלודה הן בעיה לא פשוטה ברכב שתיקונה יכול לעלות לא מעט, ולא תמיד גם ניתן להיפטר מהן. אם אתם מזהים אותן, אל תתעלמו מכך, שכן הן עשויות לגרום לנזקים כבדים מאד ברכב.
  5. בדיקת הצמיגים – גם כאן מדובר בפרמטר חשוב מאד המצריך בדיקה מעמיקה. צמיגים לרכב שהם איכותיים תורמים רבות לבטיחות הרכב. מומלץ לבדוק את צמיגי הרכב שאותו שוקלים לרכוש, ולוודא שהם איכותיים ותקינים. יש לבדוק שמדובר בצמיגים התואמים את דרישות הרכב ומיוצרים על ידי חברה המתמחה בכך. החלפה של צמיגים עשויה לעלות לא מעט כסף ואתם לא רוצים למצוא את עצמכם מתמודדים עם הוצאות כבדות.

בדיקת פרמטרים שונים, כמו נתוני הרכב, צמיגי הרכב, מערכותיו השונות וגם היסטוריית הטיפולים שלו, תוכל להשפיע על בחירתכם וחשוב שתיעשה בעזרתם של אנשי מקצוע. במידה וזוהי הפעם הראשונה שבה אתם רוכשים רכב יד שנייה, קחו אתכם חבר קרוב או בן משפחה שיעזור לכם בבדיקות השונות וגם בקבלת ההחלטות. כך תמנעו מרכישה לא מוצלחת, מהוצאות מיותרות וגם מתקלות שונות ברכב.

 

הוסף תגובה