מתי ובאילו תרחישים כדי לפנות למשרד חקירות? תרחיש זוגי, עסקי וכו'

בישראל פועלים עשרות אם לא מאות משרדי חקירות אשר מתעסקים במגוון רחב של תחומים, הן תחומים שקשורים לחיים האישיים והן כאלה שקשורים לתחום המקצועי-עסקי. אנשים רבים מתלבטים פעמים רבות מדי לפנות אל אותם משרדים ומתי עליהם לפנות למשטרה. אנחנו ננסה במאמר זה לעשות סדר ונציג באילו תרחישים יש לפנות אל משרד חקירות.

תחילה נסביר מתי פונים למשטרה ומתי פונים למשרד חקירות. אנחנו נפנה למשטרה כאשר מדובר בעניין שיש בו חשד למעשה פלילי, עבירה על החוק כפי שהמדינה קבעה אותו. זאת להבדיל מפנייה אל משרד חקירות אשר נפנה אליו כאשר מדובר בעבירה על חוזה, ולא משנה אם מדובר בחוזה לא כתוב כמו נישואים או חוזה כתוב בין מעסיק לעובד או בין אדם לארגון. במקרים אלו, לרוב המשטרה לא מתערבת (למשל בכל הקשור לעבירה במסגרת חוזה הנישואים כמו בגידה. מתי תהיה מעורבת משטרתית? כאשר אנחנו נגלה עבירה על החוק במסגרת מקום העבודה או במסגרות אחרות, שיש בה עניין פלילי. למשל, אם אנחנו חושדים שעובד שלנו גנב מאיתנו כסף, אז תחילה נפעיל חוקר פרטי שיבחן זאת ורק לאחר מכן נפנה למשטרה.

מקרה הפוך, אגב, מתרחש בעניין של נעדרים. בדומה למה שאנחנו מכירים לא פעם מסרטים, הרי שתחילה המשטרה מטפלת בזה אך אחרי זמן מה היא מפסיקה להתעסק במקרה, מטעמים תקציביים לרוב, ואז אנחנו נפנה לחוקר פרטי שימשיך במקומה. במידה ויש התפתחויות קיצוניות, המשטרה תחזור לתמונה.

לפני שנציג כאן את המקרים בהם אנחנו נעסיק חוקר פרטי, יש לציין, שחוקר פרטי לא יכול לבוא על חשבון המשטרה, כלומר הוא לא יכול לבצע את העבודה שלה והוא לא יכול להפריע לה בעבודתה. על כן אם המשטרה מתעסקת בנושא לה תהיה קדימות בעניין מעצם היותה הגוף הרשמי.

באילו תרחישים נפנה לחוקר פרטי

אישות – הנושא ה"חם" ביותר של חוקרים פרטיים. אנחנו נפנה לחוקר פרטי בשביל לוודא אם בן או בת הזוג בוגדים בנו, זה נכון בעת הנישואים וזה נכון גם בעת תהליך גירושים, אז נרצה להשיג מקדמה ונקודות בתהליך עצמו. כמו כן, לא פעם נזמין חוקר פרטי בשביל שיקבל פרטים אודות הצד השני לפני נישואים.

עסקים – אנחנו נפנה לחוקרים פרטיים במקרה של חשד לעבירות פליליות בעסק, ריגול תעשייתי, ביצוע בדיקות פוליגרף, תשאולים לפני גיוס עובדים ועוד.

איתור ירושות וצוואות – מקרים בהם אנחנו צריכים לאתר ירושה או לאתר יורשים.

איתור חייבים – מקרה קלאסי נוסף של העסקת חוקר פרטי. אם מישהו חייב לנו כסף והוא נעלם, אנחנו יכולים להשתמש בשירותיו של חוקר פרטי לצורך איתורו.

ביטוח – מקרה ייחודי בו חברות ביטוח שוכרות חוקרים פרטיים בשביל לוודא שתביעות שמוגשות נגדן אכן אמיתיות.

המאמר נכתב באדיבות מ.ח.א חקירות – משרד חקירות מהוותיקים הפועלים בישראל.

הוסף תגובה