פינות אוכל – טיפים לבחירת פינה נכונה

אחד השינויים המהותיים שעבר עיצוב הבית בעשרים השנה האחרונות בערך, הוא הוצאתו של שולחן האוכל מפנים המטבח ושדרוגו לפינת אוכל ייחודית. במרבית הבתים כיום נהוג להציב את שולחן האוכל מחוץ למטבח, במיקום שהוא בינו לבין הסלון ובכך לנצל את השטח שבעבר לא עשינו בו דבר בצורה טובה יותר, ולאפשר מרחב גדול יותר במטבח.

כעת עולה השאלה כיצד מתאימים את פינת האוכל הן למבנה של הבית והן לצרכים שלנו? מאחר והשימוש בפינה זו הוא מאוד נפוץ (הוא משמש אותנו לארוחות במהלך היום וכן לארוחות מיוחדות עם משפחה וחברים), הרי שאנחנו לא יכולים וזה לא היה חכם להציב פינת אוכל מבלי שנתייחס קודם לתנאים בשטח וכן לצרכים שלנו, רק כך נוכל לבחור את פינת האוכל האידיאלית עבורנו.

אז מה בעצם חשוב לבדוק ולדעת?

טיפ #1 שטח פינת האוכל מול השטח המקום בו הוא אמור להיות מוצב:

בסופו של דבר, הכל עניין של השטח שעומד לרשותנו. על מנת שנוכל לבחור פינת אוכל מעוצבת ומותאמת לצרכים שלנו, עלינו לבחון היטב מהו השטח שעומד לפנינו. צריך לקחת בחשבון שלא מדובר רק בשולחן אותו אנחנו רוצים לקנות, אלא גם בכיסאות שאמורים להיות מוצבים סביבו וכמות האנשים שאמורים לשבת סביב השולחן בזמנים משתנים. יתרון אחד שעומד לצידנו הוא, שאנחנו תמיד יכולים לקנות שולחן מודולרי כזה שנפתח למספר גדלים. כך על מנת ליהנות ממרחב גדול יותר, אנחנו יכולים לקנות שולחן קטן ובאירועים מיוחדים לפתוח אותו על פי הצורך – הפתיחה יכולה להיות לצדדים או במרכז השולחן.

טיפ #2 התאמת עיצוב פינת האוכל לבית:
להבדיל מרהיטים אחרים רבים בבית, הרי שהעיצוב של פינת האוכל משפיע על העיצוב הכללי של הבית. מאחר ומדובר בשולחן בעל מסה גדולה ומשמעותית, אז קשה מאוד שלא להבחין בו, וברגע שמבחינים בו, יש לו השפעה על העיצוב של פינת האוכל ובכלל של השטח שסביבו. לכן חשוב שנבחר בעיצוב שיכול להתאים, הן מבחינת הגודל אך גם מבחינת הצבעים וסוג העץ. הבחירה שעומדת לרשותנו בדרך כלל, היא בין שולחנות עץ לזכוכית, ואם אנחנו בוחרים בשולחן עץ, עלינו לבחור בין צבעים כגון חום על גווניו השונים, שחור, אפור או לבן – צבעים אחרים נחשבים פחות שכיחים לפינת אוכל.

טיפ #3 מבנה השולחן:
כאן עומדים לרשותנו מספר אופציות. אנחנו יכולים לבחור שולחן עם רגליים פינתיות, כנהוג בדרך כלל. מדובר על שולחן עם 4 רגליים בכל פינה. אופציה אחרת היא שולחן עם רגל מרכזית אחת או שתיים, תלוי בגודל השולחן. אופציה שלישית, רגליים בצדדים. מה שכן, ככל שהשולחן גדול יותר בשטחו הטבעי (לפני שפותחים אותו), הרי שיהיו לו יותר רגליים.

טיפ #4 כיסאות:
פינת אוכל מן הסתם כוללת גם כיסאות נלווים ועלינו לבחור בסוג שיתאים לנו לישיבה ממושכת. לשם כך אנחנו צריכים לבחור כיסאות עם משענת שמתאימה לגב שלנו, כלומר שמכסה את כל הגב, ורצוי שיהיו אלו כיסאות עם ריפוד לישבן או לגב. כך נוכל לשבת בנעימים בזמן הארוחה.

>> המידע נמסר באדיבות צוות האתר www.y4u.co.il
יבוא 4U – חנות הרשת המובילה לריהוט לבית, למשרד ולגן

הוסף תגובה