קידום עסקים קטנים – רשימת טיפים לקידום עצמאי וזול

"אם אתה לא שם, אתה לא קיים" את המשפט הזה שומע כל יום כל בעל עסק שאין לו אתר אינטרנט והוא לא מופיע בגוגל. המשפט הזה נכון כמובן. היום אי אפשר לשווק את עצמנו בלי להיות בגוגל, בלי להיות בעלי אתר באינטרנט. אך זה לא מספיק, את האתר צריך לקדם, וכאן נכנסת השאלה האם יש לנו מספיק תקציב בשביל זה ואם לא, כיצד עושים את זה בכל זאת?

לא מעט בעלי עסקים ובעלי מקצוע החליטו זה מכבר לוותר על שירותיהם של מקדמי אתרים ולעשות את זה בעצמם. לכאורה זה נשמע מוזר, הרי זה לא המקצוע שלהם, והם לא יודעים כיצד לעשות את זה, אבל האמת היא, שלא מדובר במשהו מסובך מדי, לא מדובר במשהו שמצריך תואר מהאקדמיה. כל מה שצריך זה מעט זמן, הבנה באינטרנט וסבלנות.

לפני שנתחיל בהסבר קצר על קידום עסקים קטנים עצמאי, חשוב שנבהיר, שיש לקידום כזה יתרונות, מדובר בקידום שלא עולה כסף, אנחנו לומדים להכיר את עולם האינטרנט טוב יותר, לומדים להכיר גישות שיווקיות חדשות, יוצרים קשרים ועוד. אך יש גם חסרונות לשיטה שכזו, ראשית, זה לוקח מאיתנו זמן חשוב שאנחנו יכולים להשתמש בו לניהול העסק, שנית, אנחנו לא מקדמי אתרים, זה לא המקצוע שלנו, בדיוק כמו שאנחנו לא נעשה משהו בבית שאנחנו לא מבינים בו, אין סיבה שנעשה משהו באינטרנט שאנחנו לא מבינים בו.

טיפים  לקידום עצמאי

אחרי הפתיח הארוך, הנה מספר טיפים לקידום עצמאי באינטרנט. הטיפים מתבססים בין היתר על מה שמקדם אתרים מקצועי היה עושה.

ראשית, תמיד תנסו להיות מעודכנים. עולם האינטרנט בכלל ועולם קידום אתרים בפרט משתנה לעיתים קרובות. לכן מה שהיה נכון אתמול כבר לא נכון היום. יש לא מעט בלוגים וקבוצות בפייסבוק דרכן אפשר להתעדכן בנעשה בתחום. אל תוותרו על זה.

שנית, תשתמשו בתוכנות רלוונטיות. אי אפשר לקדם אתרים בלי תוכנות חיצוניות. תוכנה לבדיקת מיקומים, תוכנה לאיתור קישורים, תוכנה לבדיקת האתר ועוד. יש מספיק אתרים ותוכנות שיכולות לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בצורה טובה.

שלוש, דוחות. כל מקדם אתרים מקצועי מייצר דוחות שעוזרים לו לראות מגמות ולזהות מצבים בעייתים או מצבים טובים. אל תוותרו על זה. זה יעזור לכם להבין טוב יותר מה המצב של האתר שלכם.

ארבע, תיצרו כל הזמן קשרים עם מקדמי אתרים אחרים. זו הדרך היחידה להוביל את האתר שלכם להצלחה. אי אפשר לעבוד בתחום הזה לבד. חייבים ליצור מערכת קשרים שתאפשר לכם לעזור לאתר שלכם להצליח.

חמש, תהיו סבלניים, קידום אתר זה עניין שלוקח זמן, הרבה זמן. תהיו סבלנים ואל תוותרו לעצמכם בשום שלב.

 

הוסף תגובה