10 טיפים לבישול נכון

בישול הוא הרבה יותר מפעולה שאמורה להכין את המזון לאכילה. עם השלכות הלכתיות, חברתיות, תרבותיות ואפילו תרפויטיות, הבישול הוא כלי רב עוצמה שדורש הקפדה על 10 כללי מפתח לפחות. אז מאיפה מתחילים ואיך מגיעים לתוצאה הרצויה והמדויקת? הנה כל הטיפים שאתם חייבים להכיר

בישול קלאסי מבוסס על העמדת מאכל על האש עד שהוא מגיע לדרגת אכילה ראויה. הנחת המוצא היא שעדיף לבשל זמן ארוך על אש קטנה, אך יש מקרים בהם דווקא בישול מהיר בתוך סיר לחץ מספק תוצאות קולינריות טובות יותר. בנוסף, החום מגביר את מסיסות החומר הנמצא בנוזל והחדירה דרך דפנות החומר הצמחי או החי גדלה עם עליית הטמפרטורה.

על קצה המזלג אפשר גם לציין את המשמעות ההלכתית של הבישול ביהדות, את השפעת הבישול על יחסים בין קבוצות חברתיות ועל השימוש בבישול ככלי לתרפיה עם ילדים ובני נוער. במילים אחרות, ניתן לטעון שבישול הוא הרבה יותר מפעולה שאמורה להכין את המזון לאכילה ולכן צריך להקפיד על מספר טיפים בסיסיים:

  1. הכירו את ההבדלים בין סוגי מים

הטעות הנפוצה היא לבצע את אותה פעולת בישול בכל סוגי המים. הפתרון הוא להכיר את ההבדלים בין מי ברז רגילים, מים מסוננים ומים מינרליים. למים מסוננים יש יתרונות של טעם, בריאות ואסתטיקה והם מומלצים לכל סוגי המאכלים.

  1. אל תבשלו בשר קפוא

בישול בשר הוא חלק מתורה שלמה שדורשת צבירת ניסיון ומיומנות. הכלל החשוב ביותר הוא לא לנסות לבשל בשר קפוא ולאפשר לו הפשרה מלאה לפני שהוא נכנס לסיר.

  1. הימנעו מבישול יתר

עוד טעות קריטית היא לבשל את הבשר יותר מדי עד שהוא מתייבש. כאן ההמלצה היא לתת לבשר לנוח אחרי הבישול במשך 3-5 דקות לפחות, כדי לאפשר למיצים להתפזר באופן שווה ולשמור על טעם עסיסי.

  1. הקפידו על חיתוך ירקות בגודל אחיד

רוצים לבשל ירקות? חתכו אותם בגודל אחיד. ככל שהנתחים יהיו יותר קטנים, כך הם מתבשלים מהר יותר ולכן גם מאבדים פחות רכיבים תזונתיים. האחידות תאפשר לירקות להתבשל באופן שווה ולא לאבד מאיכותם.

  1. המליחו את המים לאחר הרתיחה

עוד כלל בסיסי בבישול הוא להמליח את המים לאחר הרתיחה ולא לפני כן. זה טיפ שיעזור לכם גם בבישול פסטה: מלח יעלה את נקודת הרתיחה של המים וישמור עליהם רותחים כדי לסייע לבישול מהיר ומלא בטעמים.

  1. השקיעו בכלים איכותיים

זה טיפ שקשור לציוד הבישול שלכם. השקיעו בכלים איכותיים באופן חד פעמי, מנעו מעצמכם עוגמת נפש ותוכלו להגיע לתוצאות קולינריות ברמה שלא חלמתם עליה. את איכות כלי הבישול תוכלו לבדוק לפי עובי הדפנות והמפרט המפורסם על ידי היצרן.

  1. הקפיאו מצרכים בסיסיים

טעויות בישול נובעות מחוסר סבלנות או זמן. את זה מונעים על ידי הקפאת מצרכים בסיסיים כמו רוטב עגבניות. כך ניתן לקצר את תהליך הבישול ולשמור על טריות המזון.

  1. גוונו את צריכת הדגנים

נצלו את השהות מול הסירים כדי לגוון את צריכת הדגנים. אל תסתפקו רק בפסטה ואורז ונסו לבשל קינואה, דוחן וקטניות כמו מאש ואזוקי.

  1. הימנעו מטיגון

צורות הבישול המומלצות הן אידוי, קלייה, צלייה, הקפצה, בישול במיקרוגל ותבשילי גז מהירים. העיקרון המנחה הוא להימנע מטיגון.

  1. השתמשו בסיר כפול לבישול קמח תירס

סיר כפול המשמש לבישול קוסקוס יסייע לכם גם בבישול קמח תירס. הוא ימנע את חריכת הקמח ויחסוך טעמים לא רצויים.

הוסף תגובה