ראיית חשבון לעמותה – לניהול כספים תקין

עמותה היא קבוצת אנשים בעלי אג'נדה משותפת או רעיון משותף המונעים ללא כוונת רווח ופועלים למען קבוצות מסוימות באוכלוסייה או עבור מטרה כללית. אחד התהליכים החשובים ביותר בעמותה הוא ההליך הכספי והעבודה השוטפת מול הגורמים הרלוונטיים הכוללים משרדים ממשלתיים וכמובן רשות המיסים. רואה חשבון לעמותות יש לבחור בקפידה ומתוך שיקולים עניינים ורציונאליים ולא מתוך שיקולים שאינם קשורים בכך.

זקוקים לשירותי ראיית חשבון לעמותה שלכם – בקרו באתר המרכז למלכר

רואה חשבון לעמותה – תפקיד מכריע בעמותה

רואה חשבון לעמותה הוא איש מקצוע חשוב ביותר, התנהלות כספית לקויה עלולה להוביל לטעויות קריטית שבמצבים קיצוניים עשויים להוביל גם לסגירת העמותה. ניהול תקין מוביל לתרומות רבות ואם העמותה לא תזכה באישור של ניהול תקין העמותה תמצא את עצמה בסיטואציה בעייתית מאוד. כאשר אתם בוחרים רואה חשבון אל תתפשרו על איש מקצוע בינוני או חסר ניסיון, מאוד יכול להיות שרואה החשבון יהיה זה שיעשה את ההבדל בין עמותה שגדלה וצומחת ומתנהלת נכון מבחינה כלכלית לבין עמותה שמתנהלת בצורה לא חלקה ושרשות המיסים כל הזמן רודפת אחריה.

 

רואה חשבון לעמותות – הבחירה של האסיפה הכללית

מי שבוחר רואה חשבון לעמותות הם החברים באסיפה הכללית כשאר כל אחד מהחברים מציע את המועמד שלו. לכל חבר יש זכות להציע את רואה החשבון שלו כאשר כמובן בנוסף לשם יש להציג את הסיבות שבגינן הוא מציע אותו כדי לנהל את כספי העמותה. לאחר שכל החברים הציעו את המועמדים שלהם, ישנה הצבעה שלאחריה נבחר רואה החשבון.

רואה חשבון לעמותות אסור לבחור על פי שיקולים זרים כמו חברויות קודמות או מחיר נמוך, מומלץ מאוד לבחור רואה חשבון לעמותות על פי הכישורים המקצועיים שלו ועל פי הניסיון שצבר הן בראיית חשבון כללית והן בראיית חשבון ספציפית לגבי עמותות. רואה החשבון שייבחר יתנהל מול מס הכנסה ומול גופי הממשלה והמשרדים הממשלתיים ולכן יש לו תפקיד מכריע בהצלחתה עמותה. בחירת רואה החשבון התאים היא הצעד הראשון בדרך לעבודה יעילה ומקצועית שתמנע בעיות עתידיות.

 

רואה חשבון לעמותה – התפקידים

תפקידו של רואה חשבון לעמותה הוא לנהל את כספי העמותה ולהתנהל מול הגורמים הרלוונטיים. לחברי העמותה לרוב יש אומנם רעיון יצירתי או אידיאולוגיה חזקה אבל ההבנה שלהם באופן שבו העמותה אמורה להתנהל מבחינה כספית אינה משביעה רצון. תפקידו של רואה חשבון לעמותה הוא לערוך את הדוחות הכספיים, לעבור את הביקורות של הגופים הממשלתיים והנהלת החשבונות, לייעץ לחברי העמותה על דרכי הפעולה ולנהל את כספי העמותה בצורה ישרה ותקינה מבחינה חוקית.

הוסף תגובה