פרזנטציות: הימנע מהנחת ידיך על המותניים ומהצבעה לכיוון הקהל

פרזנטציות: כיצד להתמודד עם קהל עוין?


1. הקשב לשאלה בעיון רב, וחזור עליה בקול רם. ודא שהבנת את השאלה נכון, ושהקהל יודע לאיזו שאלה אתה עונה.


2. ענה ישירות. הבט ישירות באדם השואל. תן תשובות פשוטות לשאלות פשוטות. אם השאלה דורשת תשובה ארוכה, הסכם לדבר על כך מאוחר יותר עם כל המעוניין.


3. התייחס לדבריך הקודמים. בכל הזדמנות קשור את תשובתך בנקודה מסוימת שהעלית בפרזנטציה. התייחס לשאלות אלה כדרך לחזק ולהבהיר את דבריך.


4. צפה למגוון שאלות. הכן חומר עם תמיכה עובדתית בשלושה או ארבעה תחומים, בהם אתה מצפה לשאלות.


5. היה חברותי ושמור על מזגך. מענה שלו וקר רוח יוצר תמיד הילה של אמון. גם כאשר השואל הוא עוין, ענה כאילו הוא היה חברך הטוב. כל נסיון להשפיל אותו על ידי סרקזם יעודד מיד את הקהל להזדהות עם השואל.


6. אמור תמיד את האמת. אם תנסה "לכופף" את האמת, כמעט תמיד תיתפס. היה ישר גם אם מצבך לא נוח ונחלש רגעית.


7. התייחס וענה תשובות נפרדות לשתי שאלות מאותו אדם.


8. הימנע מהנחת ידיך על המותניים ומהצבעה לכיוון הקהל או השואל. אלו הן תנועות של נזיפה והטפת מוסר.


9. שמור על זרימה. ישנו מקצב ייחודי לחילופי שאלה – תשובה. שאלות ותשובות "עפות" קדימה ואחורה בזריזות. שמור על תשובותיך קצרות ולעניין, תוך שיתוף כל קהל המשתתפים.


10. היה מוכן עם מספר הערות מתאימות. הכן לך משפט מסיים העוטף את המסר העיקרי כפי שאתה רוצה שייזכר.


מאת גיל שרמייסטר, מרצה בכיר בתקשורת על-מילולית ומשא ומתן


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי

הוסף תגובה