בידקו אם קיימת אפשרות למחזר את המשכנתא

בשנה האחרונה, עקב צירוף של נסיבות במשק הישראלי כמו: ירידת שער הדולר באופן ניכר, ירידת הריבית וכו', נוצר במשק חלון הזדמנויות לציבור נוטלי המשכנתאות, להוזלת תשלומי המשכנתא על ידי נטילת משכנתא חדשה בתנאי השוק הנוכחיים, פעולה זו נקראת מיחזור משכנתא. כיום יש בישראל מאות אלפי בתי אב אשר להם משכנתא בריבית גבוהה, מה שהופך את המשכנתא ליקרה. רבים מהם לא יודעים שהמשכנתא ניתנת להחלפה. כל שינוי קטן בבסיס המשכנתא הקיימת יכול לחסוך סכומים בסדר גודל של אלפי שקלים בשנה, ובחישוב מצטבר לכל תקופת המשכנתא עשרות אלפי שקלים. על מנת למחזר את המשכנתא, עליכם לפנות לאחד הבנקים למשכנתאות,  ולברר האם אצלם תוכלו לקבל משכנתא בתנאים טובים יותר. תצטרכו להמציא לבנק את האישורים הבאים:


1. נסח טאבו עדכני (שמוכיח שהבית רשום על שמך)


2. שלושה תלושי משכורת אחרונים של כל אחד מהלווים.


3. תדפיס עובר ושב של שלושת החודשים האחרונים.


4. צילום תעודת זהות של כל אחד מהלווים


5. לוח סילוקין של ההלוואה הקיימת (יש הרבה בנקים שמבקשים לראות אם עמדתם בהחזר המשכנתא הקיימת לפני שהם נותנים לכם משכנתא חדשה).


חשוב מאוד לערוך בירור בכמה בנקים, לבחון את מסלולי הריבית השונים, לבחון את אחוז הריבית המוצע כיום ולבחור בבנק המציע לכם את הריבית הטובה ביותר במסלול המתאים ביותר עבורכם. חשוב לא לבצע מיחזור משכנתא עד שתהיו בטוחים שנבדקו כל הפרמטרים ונלקח בחשבון הקנס שתצטרכו לשלם עקב פירעון מוקדם של ההלוואה (יש מסלולי משכנתא רבים, במיוחד אם המשכנתא נלקחה לפני שנים, בהם אין אפשרות לסלק את הללוואה ללא תשלום קנס). מומלץ ביותר לפנות למומחים שיוכלו לספק עבורכם את המידע המהימן ביותר עבור האופציות העומדות בפניכם, למומחים שיוכלו לבחון עבורכם את המסלולים השונים המוצעים ע"י הבנק ויוכלו לברר עבורכם את כדאיות מיחזור המשכנתא.


מאת פליקס סנדל, מנכ"ל חברת MSC


באדיבות המכון הישראלי לחוות דעת, מומחים ובוררים

הוסף תגובה