כיצד חיישנים תורמים לביטחון שלנו?

חיישן הוא מרכיב בסיסי כמעט בכל מערכת אבטחה. בעזרת מרכיבים מן הסוג הזה ניתן לייצר תקשורת בין אמצעי מחשב ולחסוך מעורבות של יד אדם. המרכיבים תורמים לתחושת הביטחון האישי וניתן לזהות אותם בסוגים שונים של מערכות:

א. מצלמות אבטחה – המרכיב העיקרי שמפעיל מצלמות אבטחה מחובר לתשתית תיעוד והקלטה. בעזרת המרכיב הזה ניתן להפעיל את המצלמה באופן אוטומטי, לכוון אותה לאזורים מסוימים וגם לחבר אותה לתאורה חיצונית. מצלמות אבטחה מומלצות עבור בתים פרטיים וחלקן מתאימות גם למשרדים, חנויות, מחסנים ומקומות ציבוריים.

ב. דלת כניסה – יש סוגים שונים של חיישנים ולכן חשוב להשתמש בהם בצורה נכונה. הם תורמים לביטחון שלנו באופן ישיר כאשר הם משולבים בתוך דלתות כניסה משוכללות. דלתות מן הסוג הזה ננעלות באופן אוטומטי או לחילופין נפתחות בעזרת קוד הזנה או מנגנון ביומטרי. הדלת מגנה מפני פורצים והיא אחראית על תחושת הביטחון של משפחות עם ילדים.

ג. מערכות אבטחה ברכב – אי אפשר לדבר על מערכות אבטחה בלי להזכיר רכבים. כמעט בכל דגם שמיוצר אחרי שנת 2010 משולבת מערכת אבטחה מרכזית. המערכת יכולה לגרום לנעילה של הרכב כאשר צרור המפתחות נמצא במרחק של כמה מטרים, להינעל באופן אוטומטי או להינעל מרחוק ואפילו באמצעות אפליקציה. בנוסף, לרשימת המרכיבים הבטיחותיים יש להוסיף את חיישני המרחק שמתריעים מפני חפצים זרים.

שימוש נכון במערכות אבטחה

הידע הטכנולוגי המאפשר שילוב מרכיבים שונים בתוך מערכות אבטחה לא תמיד מספיק לצורך ניצול מלא של היתרונות שלהן. במילים אחרות, חשוב גם להשתמש בצורה נכונה במערכות ולא רק להתקין אותן. שימוש נכון נובע מהיכרות עם המפרט הטכני של המערכת ומהקפדה על כללי הבטיחות. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות וגם להתקין את המערכת תוך יצירת הגנה מלאה ואופטימאלית.

לסיכום, חיישנים מגנים עלינו בבית, במשרד וברכב. הם אחראיים על הפעלה אוטומטית של מערכות אבטחה ועל יצירת הרתעה. בעזרת מרכיבים מן הסוג הזה ניתן לנצל היטב את היתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של מערכות האבטחה המשוכללות.

הוסף תגובה