על סוגי מלגזות והשימושים שלהן

חושבים שהגיע הזמן לקנות מלגזה? המאמר הבא הוא בשבילכם, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שבה אתם קונים או שכורים מלגזה. חשוב מאד להבין, שכיום ניתן לסווג את המלגזות לפי קטגוריות רבות – למשל לפי המשקל המקסימלי שהן יכולות להרים, לפי סוג הרישיון שהן דורשות, לפי המקומות שבהן הן פעילות, ועוד. אולם, חשוב גם להבין שהסיווג המרכזי של המלגזות הוא בעיקר לפי מנגנון ההפעלה שלהן. אז בואו להכיר את שלושת הסוגים המרכזיים של המלגזות, ולהבין מתי משתמשים בהן:

 

להכיר את הסוגים המרכזיים

  • מלגזת מפעיל הולך – זוהי בעצם מלגזה ידנית. היא מופעלת ע"י אדם אשר עומד בסמוך למלגזה ומוליך אותה למקומות שונים. מנגנון ההרמה של המלגזה הוא חשמלי והידראולי, אך אין המלגזה הזו דורשת רישיון מיוחד (בניגוד למלגזות חשמליות). כושר ההרמה של המלגזה הוא הוא מצומצם, ולכן זו מלגזה מושלמת למי שמחפש עבודה במחסנים ומקומות פנימיים, שבהם צריך להרים בעיקר קופסאות ועוד פריטים שאינם כבדים.
  • מלגזות חשמליות – אלו הן מלגזות שפועלות על בסיס הטענה חשמלית. ההפעלה שלהן היא ע"י נהג שיש לו רישיון להפעלת מלגזה, וגם מנגנון ההרמה שלהן הוא חשמלי. מלגזות אלו אף הן מתאימות לעבודה במקומות פנימיים משום שהן אינן מזהמות. עם זאת, הן כבר מתאימות גם להרמת משאות כבדים הרבה יותר.
  • מלגזות דיזלהמלגזות הללו מבוססות למעשה על מנוע דיזל, וכמו כל מנוע דיזל – גם כאן הן צורכות סולר. גם כאן ישנו נהג שנדרש להוציא רישיון להפעלת המלגזה. מאחר שהמלגזה הזו מזהמת – חובה לעבוד איתה אך ורק בשטח פתוח. מהצד השני, יש לה לרוב את כושר ההרמה הטוב ביותר שיש, והיא גם עמידה במיוחד לתנאי שטח ולכן מתאימה גם לאתרי בניה, שטחים חקלאיים, ועוד.

 

אז מהו הסוג שיתאים לכם?

כפי שאתם בוודאי מבינים, אין סוג אחד של מלגזה שיכול להתאים בכל מצב. חשוב מאד להכיר את שלושת הסוגים המרכזיים של המלגזות, על מנת שבבוא העת אתם תוכלו לבחור בסוג שיתאים לכם יותר מכל. שיהיה לכם בהצלחה!

הוסף תגובה