שימושים שונים לחדר הממ"ד

אין ספק שאחד מהחדרים החשובים ביותר שיש בבית, ואולי אף החדר החשוב ביותר, הוא הממ"ד. התפקיד של הממ"ד הוא לתפקד בזמן חירום בתור המרחב המוגן – כך כל בני הבית שוהים בו ומקבלים הגנה מקסימלית, והחשש לפגיעה מצטמצם באופן משמעותי. עם זאת, לשמחתנו כמובן, זמני החירום בארץ הם קצרים וכולנו מקווים שהם אף לא יתקיימו. לכן מה עושים ביומיום עם ממ"ד? רצוי שלא סתם להשאיר אותו ריק – הרי זה עוד חדר שיכול להיות לו שימוש חשוב מאד. אם כך, בתור מה נשתמש בו ביומיום?

כמה הצעות להסבה לממ"ד

  • חדר ילדים – יש יתרון אדיר אם הממ"ד ישמש בתור חדר הילדים בבית שלכם. קודם כל, ממ"ד הוא כאמור החדר המוגן ביותר, ובאופן טבעי תמיד נרצה שהילדים יהיו מוגנים תמיד. כמו כן, כך בזמני חירום הילדים לא צריכים להתרגל לשהות ואף לישון בחדר חדש – והם פשוט ממשיכים לישון בחדר המוגן שלהם. כך אתם גם שומרים על כמה שיותר שגרה עבור הילדים שלכם בזמני חירום, ומבחינה זו, אתם מרוויחים מכל הכיוונים. כמובן שמאחר שהממ"ד הוא לרוב חדר מרווח יחסית, הוא אף יכול לשמש כחדר ליותר מילד אחד.
  • חדר עבודה – עוד אפשרות, היא לעשות הסבה לממ"ד בתור חדר עבודה. ממ"ד שהופך לחדר עבודה הוא נוח במיוחד כי אתם יכולים להכניס אליו בקלות שולחן כתיבה, ספריה, ציוד מחשוב, וכיו"ב. כמו כן, אם אתם מעוניינים להתרכז ולעבוד בשקט- הרי שברגע שאתם סוגרים את הדלת של הממ"ד, אתם יכולים ליהנות משקט מופתי. הממ"ד אף מתאים לחדרי עבודה של עסקים שבהם עובדים עם לקוחות לעתים קרובות, וניתן לעצב בלי בעיה את הממ"ד כמרחב יוקרתי יחסית.

להכין את החדר לזמן חירום

אפשר כמובן להפוך ממ"ד גם לחדר אחר בבית שלכם – כמו למשל חדר השינה שלכם. עם זאת מה שבכל מקרה מומלץ הוא שהממ"ד יתכונן כך שבזמן חירום, כל המשפחה תוכל לשהות בו בקלות. זה אומר שצריך לשמור בו על רמה מסוימת של ריווח, וגם לדאוג שיהיה בו אזור עם ציוד לשעת חירום.

הוסף תגובה