טיפול בסבוריאה בפנים בשיטת IPL-ללא תרופות|איריס לוי

סבוריאה   – דלקת עור חלבית שהינה בעיית עור הגורמת בעיקר להפרעה במראה האסתטי, כמו גם לסבל ולתחושת אי נוחות בעור.

שכיחותה עומדת על כ-15% מהאוכלוסייה כאשר אצל 5% היא מופיעה בצורה החמורה שלה. הסיבות המדויקות לבעיה שכיחה זו אינן ברורות עדיין,  אולם גורמים רבים מגבירים את הסיכויים ללקות בה או להחמיר את תסמיניה. ביניהן: גנטיקה תורשתית, לחץ נפשי, אלרגיה למזון, תרופות מסוימות, ויש המשייכים את ההחמרה לשינויים במזג האוויר ולעונות המעבר, סבוראה מתבטאת בדלקת כרונית  בעור באזורים שבהם קיימות בלוטות חלב רבות. וגורמת לקשקשת, אדמומיות, פצעונים, קילוף העור ולעיתים אף תחושת גירוד.

בלטינית פירוש המילה סבוראה הוא "זרימת חלב" ואכן, הדלקת נגרמת עקב בעיה בבלוטות החלב. (סבוראה שמנה-עור פנים שומני, קשקשת שומנית או סבוראה יבשה – עור פנים יבש, קשקשים יבשים ) התסמינים מופיעים בעיקר באזור הפנים: סנטר, כנפות האף, עיניים, עפעפיים, גבות, מצח, קרקפת, בחלק החיצוני של האוזניים, ובאזורי הקפלים של העור.

המחלה מופיעה אף בקרב תינוקות עד גיל שנה, לרוב על עור הקרקפת, אולם מצב זה חולף ברוב המקרים בגיל 10-12 חודשים ואינו דורש טיפול. הבעיה שכיחה יותר בגיל ההתבגרות וגם בגילאים בוגרים יותר, ולעיתים היא מופיעה בשילוב עם נגעי האקנה המופיעים אף הם באזורי הגוף העשירים בבלוטות חלב.

מהם הגורמים לסבוריאה?

אחד הגורמים שזוהו כגורם לבעיה הינו סוג של שמר, (פטרייה) שנקראת " מלזיה פיטירוספורום אובלה", שמר זה התגלה בבלוטות החלב של אנשים הסובלים מסבוראה. לא ידוע עדיין כיצד בדיוק גורם השמר לדלקת, אולם נראה כי מדובר בזיהום עורי הנגרם כתוצאה ממנו ובשילוב עם תגובה לקויה של מערכת החיסון  עליו.

עוד נמצא במחקרים שיש קשר בין סבוראה בפנים, למחסור בביוטין- (שם נוסף קואנזים R ) סוג של ויטמין שלו תפקיד חיוני בפעילותם של אנזימים רבים. מחסור בביוטין  עלול לגרום לסבוראה או להופעת נגעים דמויי סבוראה בעור. תזונה מאוזנת מספקת בדרך כלל את הכמויות הדרושות של ביוטין הנמצא בכבד, באגוזים, שעועית, חלמון ביצה, כרובית, אפונה יבשה, עדשים, פולי סויה, אורז מלא, עגבניות מזון מלכות עוד.

הטיפול בסבוריאה בפנים:.

הטיפול התרופתי הניתן  לריפוי סבוראה כולל תכשירים אנטי-פטרייתיים, משחות על בסיס קורטיזון (סטרואידים) או אנטיביוטיקה. בהן  אפשר להשתמש לטיפול קצר טווח, שימוש ממושך בהם עלול לפגוע במערכת החיסון המקומית ועל ידי כך לזרז את ההחמרה במצב.

חשוב לטפל בבעיה מוקדם ככל האפשר כי לסבוריאה יש נטייה להתפשט ולהחמיר.

  • שמירה על היגיינה היא אחת הדרכים החשובות להתמודדות עם סבוריאה בפנים, והרחקת שכבות השומן באזור הנגוע.
  • טיפול יום יומי עם תכשירים מרגיעים בעלי מרקם קליל על בסיס מימי, אנטי במטריאליים ואנטי פטרייתי ים המונעים התפתחות של הבקטריה ומחזקים את מנגנון ההגנה הטבעי בעור, בתוספת של חומצת השומן גאמה לינולאית מסוג אומגה 6 הידועה בפעילותה להפגת מצבים דלקתיים וככלי עזר חשוב לשמירה על בריאות העור ורמת הלחות בו, מונע זיהומים ומאזן את הפרשות החלב,  משפר את מרקם העור ומסייע לניקוי, חיטוי והמרצת הדם, כיווץ נקבוביות וספיחת שומנים והפרשות, הרגעה ואיזון הפרשת הסבום, השומן על עור הפנים. תכשירים יעילים לטיפול אמיתי וארוך טווח.

התכשירים הניתנים על ידי בטיפול המשמר היום יומי הנם ממיטב המעבדות המקצועיות בארץ ובאיכות גבוהה. מכילים מסנני קרינה המותאמים במיוחד לאקלים הישראלי היפואלרגניים מאושרים ע"י משרד הבריאות הנותנים מענה מושלם לריפוי סבוראה על הפנים ועל הקרקפת.

סדרת התכשירים לטיפול בסבוריאה בפנים ובקרקפת, מעניקה טיפול טבעי ועדין במיוחד לעור מעורב ורגיש. המבוסס על תכשירים שהוכיחו את יעילותם במשך שנים רבות בטיפול המקצועי והאישי. במניעת קשקשת יובש וקילופים, הנלווים לסבוריאה בפנים.

הטיפול הניתן על ידי לסבוריאה בפנים ולתופעות הנלוות הנו הטיפול בטכנולוגיית  IPL ובאנרגיית גלי רדיו RF , טכנולוגיה היעילה לא רק בהשמדת הבקטריה אלא גם באיזון יצור הסבום השומן, בבלוטות החלב ובשילוב תכשירים שהוכיחו את יעילותם במשך שנים רבות בטיפול המקצועי והאישי. תכשירים מרגיעים המיועדים הן לאזור הפנים והן לאזור הקרקפת, בעלי מרקם קליל על בסיס מימי, אנטי בקטריאליים ואנטי פטרייתיים המונעים התפתחות של הבקטריה ומחזקים את מנגנון ההגנה הטבעי בעור.

אחד היתרונות העיקריים בטיפול בסבוריאה בפנים בטכנולוגיית IPL-קרן אור ואנרגיית גלי רדיו RF היא ההחלמה המהירה, למעט אדומיות נקודתית ולעתים תחושת רגישות קלה שחולפת אין כל כאב או אי נעימות וניתן לחזור מיד לשגרה.

 

 

 

 

הוסף תגובה