איך להימנע מכאבי כתפיים? טיפים מיוחדים

אחת מבעיות הכאב השכיחות ביותר בקרב אנשים רבים במאה הנוכחית על פי נתונים שונים היא כאבים כתפיים – בעידן המודרני של היום, אנו שקועים שעות רבות בעבודה, במיוחד מול המחשב, כך שהגוף שלנו נפגע ואחד האזורים הרגישים שסופג פגיעה, הוא בעיקר אזור הכתפיים והצוואר.

ניתן למנות מספר סיבות בולטות לכאבים באזור הכתפיים, בין היתר מתיחה של שרירים באזור הכתף, בעיה בגיד ובעיות הקשורות לכל מפרק הכתף. ניתן למצוא סיבות נוספות, כגון פגיעה פיזית, כגון נפילה או תאונה, חולשה באזור יחד עם פעולות לא ארגונומיות, כאשר הגוף שלנו מתאמץ לבצע פעולות יום יומיות. חשוב לציין, כי גם מתח ולחץ בחיינו, עלול להוביל לתרחיש של כאב בכתף וכן לחצים שונים באזור. ישנו קשר, בין כאבי ראש, צוואר וכתפיים ולכן הקרנה של כאב כזה, כמו כאבי כתפיים, עשוי להשפיע על האברים הקרובים כאמור, ראש וצוואר.

הימנעות מכאבים בכתפיים – כיצד?

חשוב לבצע התנהלות יום-יומית מוקפדת, בכדי להימנע מכאבים באזור הכתפיים
כאשר עובדים למשל במשרד הרבה שעות, שחרור שרירים, עשוי להועיל:
א. מתיחות עדינות בזמן ישיבה שהכתף מתוחה על הכיסא, להוביל הסנטר אל בית החזה ולעלות באטיות.
ב. יש למתוח את הצוואר לכוון הכתף ובחזה גם תוך פעולה איטית כך שהכתפיים תשתחררנה.
ג. במידה והכאב הופך להיות כרוני ובלתי נסבל, ישנם טיפולים רפואיים, כגון גלי הלם, אשר עשויים לסייע רבות בהקלה על הכאבים.

השיטות הרפואיות המקובלות

בתרחישים של "כתף קפואה" ו/או דלקת בשילוב הסתיידות כתפיים ניתן כיום לטפל באמצעות גלי הלם. אספקת דם לא נאותה, היא אחת הסיבות השכיחות לכאבים באזור הכתפיים כמו דלקות והסתיידות באזור הגידים. הטיפול בגלי הלם, גורם להגברה והסדרה של זרימת הדם לאזור הכאב והדלקת פשוט נעלמת. משך הטיפול הוא קצר ולרוב, אין צורך באלחוש או הרדמה. גם שיטת דיקור יפני נוירולוגי, עשוי לסייע המון בהפחתת הכאב או היעלמותו כליל.

עצם פעולת הדיקור מעודדת הפרשת קורטיקן – כומר סטרואידים שהם חומר אנטי דלקתי טבעי שמופרש בקביעות מהגוף. גם מתח כרוני באזור הגב, עשוי לגרום לכאבים באזור הצוואר והכתפיים. למשל אורכי רגליים לא שווים, עשוי להחריף את הכאב באזורים אלה, לכן, לפני שמתחילים בטיפול, אורטופד מומחה כתף יבצע את הבדיקות הנחוצות. גם טיפול בשיטה סינית הנקראת טווינה, הינה שיטת טיפול יעילה. מדובר על פיזיותרפיה סינית אשר מגדילה את טווח התנועה של המפרק ומשפרת את זרימת הדם למפרק הבעייתי בכתף.

בנוסף גם התאמת נעליים פיזיולוגיות, עשויה לשפר את הלחץ על המפרקים שבחלק רב מהאנשים, זה מוקד הכאב באזור הכתפיים. גירוי שרירי היציבה עשוי לגרום לחיזוקם וכך כאבי השרירים פוחתים.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.