מה לעשות כשהמחשב לא נדלק?

תקלות רבות עלולות להוביל לכך שהמחשב האישי שלנו לא יידלק

בין אם אנו עושים שימוש במחשב נייד או נייח, אנו עדים למקרים רבים בהם תקלות שונות גורמות למחשב לא להידלק, ולעיתים קרובות הדבר קורה כאשר אנו זקוקים לו. התופעה נפוצה ביותר, ולעיתים קרובות ניתן לטפל בה בקלות ובמהירות ולהשיב את המחשב לפעולתו התקינה.

אז מה עלינו לעשות כשהמחשב לא נדלק?

  • הפעלה מחדש: לעיתים קרובות, עיקר הבעיה הינה בדרך ההפעלה של המחשב, אשר אינה מאפשרת לתוכנות מסוימות לפעול כפי שצריך ולכן המחשב אינו נדלק כלל. בפועל מה שקורה הוא שרכיבי תוכנה מסוימים מתחילים לפעול בעוד שאחרים לא, כך שהמחשב כן פועל, אולם אנו לא רואים זאת היות והמסך לא נדלק וכמובן שאינינו יכולים לעשות בו שימוש. במקרים אלו, נוכל להשתמש בכפתור ההפעלה מחדש במחשבים נייחים או ללחוץ לחיצה ארוכה על כפור הכיבוי במחשבים ניידים בכדי לגרום לכיבוי בכפייה של כלל התוכנות ולהדלקת המחשב מחדש.
  • ניתוק המחשב או הסוללה: במקרים מסוימים המחשב אינו נדלק היות והוא אינו סיים כראוי את פעולת הכיבוי האחרונה, או שהוא עסוק בביצוע פעולה מסוימת אשר אותה הוא אינו מצליח לסיים. במקרים אלו, המחשב ככל הנראה לא יגיב לכפתור ההפעלה מחדש, ועלינו לחייב אותו להפסיק את פעולתו, ולכן או שננתק אותו מהחשמל או שנוציא את הסוללה שלו, בהתאם לסוג המחשב. פעולה זו תאלץ את המחשב להפסיק כל פעילות, ולאחר חיבורו מחדש נוכל להפעילו, אולם הדבר עלול לגרום לאיבוד מידע.
  • פנייה למומחה: במידה ושיטות אלו לא סייעו, עלינו לפנות למומחה תיקון מחשבים. חשוב שלא לנסות לבצע פעולות נוספות בכוחות עצמנו, היות ולעיתים עלינו לבצע תיקון מחשבים מקצועי בכדי להחזיר את המחשב לפעילות ועדיין לשמור על תוכנו ואפשרויות ההפעלה שלו.

ישנם מקרים בהם עלינו לבצע תיקון מחשבים מקצועי בכדי לשמור על המחשב

אמנם לעיתים אנו יכולים להדליק את המחשב בכוחות עצמנו, אולם ישנם מקרים המחייבים תיקון מחשבים בכדי להתמודד עם הבעיה שנוצרה במערכת בצורה אשר תשמור לנו על תוכן המחשב, תמנע את הישנות הבעיה ותוכל לאפשר לנו להשתמש בו בהקדם.

הוסף תגובה