פתיחת סתימות ביוב

אם יש לכם סתימה בצנרת הביוב הביתית או העירונית – אתם צריכים להזמין חברה שברשותה ביובית. מהי בדיוק סתימה בצנרת הביוב, למה היא גורמת ומה עושה הביובית? כל התשובות – במאמר שלפניכם.

קצת על סתימה בצנרת הביוב

סתימה בצנרת הביוב היא מצב שבו הביוב לא יכול להמשיך לעבור ולהגיע אל יעדו, וזאת בגלל לכלוך או חפץ שתקוע בצנרת וחוסם את המעבר. במקרה כזה עלולה להיגרם הצפה בגלל עלייה של הביוב דרך פתח הביוב הקרוב, דבר שמוביל, כמובן, למפגע תברואתי חמור.

בגלל העובדה שהמצב עלול לגרום למפגע תברואתי אמיתי, חשוב מאוד לטפל בבעיה כמה שיותר מהר.

איך מטפלים בסתימות ביוב?

הטיפול בסתימות ביוב מתבצע היום באמצעות ביובית. אם בעבר צריכים היו לשבור רצפות או מדרכות על מנת להגיע אל הצינור הסתום ולהחליף אותו, הרי שהיום אפשר לטפל במצב בדרך הרבה יותר קלה וזאת בזכות המצאת הביובית.

מהי ביובית?

ביובית היא משאית גדולה שעליה מותקנים משאבת יניקה, משאבת סניקה ומכל קיבול לנוזלים, והיא יכולה לטפל בשני מצבים עיקריים:

  • סתימות ביוב – מפעיל הביובית עושה שימוש במשאבת ההסנקה של הביובית, ופותח את הסתימה בצנרת אמצעות לחץ מים גבוה.

 

  • הצפות ביוב – במקרים של הצפת ביוב עושים שימוש במשאבת היניקה של הביובית ושואבים את הביוב שעלה על גדותיו – תוך כדי או לאחר טיפול בגורם להצפה.

הזמנת שירותי ביובית

אם נתקלתם בסתימה בצנרת הביוב הצעד הראשון שאתם צריכים לעשות הוא הזמנת חברה המספקת שירותי ביובית. בחירת החברה כדאי שתתבצע או על סמך המלצות או על סמך סקירת הניסיון של החברה והאמצעים העומדים לרשותה – פרטים שבדרך כלל נמצאים באתר החברה או שאתם יכולים לשמוע אותם מנציגיה בשיחת הטלפון שתעשו אליה. חשוב מאוד לברר אם הביובית תוכל להגיע אליכם במהירות האפשרית, על מנת למנוע הצפה (ואם כבר התרחשה הצפה – על מנת לטפל גם בה במהירות האפשרית).

עלויות של הזמנת ביובית

עלויות של הזמנת ביובית כתוספת על ביקור של אינסטלטור בבית הן:

  • פתיחת סתימת ביוב גדולה בתוך הבית – 350 ₪ – 550 ₪
  • פתיחת סתימת ביוב בחצר – 500 ₪ – 850 ₪

עלויות של פתיחת סתימות ביוב בקו ביוב עירוני משולמות על ידי העירייה או המועצה המקומית, בהתאם להסכמי העבודה שלה עם חברות ביובית המטפלות בקווי הביוב העירוניים.

לסיכום: הדרך הטובה ביותר להתמודד עם סתימה בצנרת הביוב היא הזמנה של ביובית איכותית. בדרך זו ניתן לפתוח את הסתימה בצנרת מבלי לשבור מרצפות או אספלט, ובתוך זמן קצר ניתן לחזור לשגרת חיים רגילה. אז אם יש סתימה בצנרת הביוב שלכם בבית או בחצר – הזמינו שירותי ביובית ודאגו שיגיעו אליכם כמה שיותר מהר. בהצלחה.

הוסף תגובה