התעמלות על טרמפולינה – קפיצה של בריאות

כשחושבים על פעילויות ספורט לשעות הפנאי, המחשבה המיידית היא על הליכה, ריצה, שחיה, חדר כושר או משחקים למיניהם. קפיצה על מיני טרמפולינה היא דרך קלה ונעימה להיפטר משומן ולחזק את השרירים. בפעילות, שניתן לעשות בקלות בבית, ניתן גם לרזות וגם להרגיש צעירים ובריאים יותר. קפיצה על טרמפולינה גורמת להרגשת חיות ונמרצות, משחררת את הגוף ממתחים, בריאה מאוד למערכת הלימפה, מחזקת את הלב, ממריצה את מערכת חילוף החומרים, מחזקת את השרירים, מורידה את רמת הכולסטרול וטריגליצרידים, עוזרת לבניית העצם ומאיטה את תהליך ההזדקנות. קפיצה על מיני טרמפולינה היא גם פעילות גופנית בטוחה. מאחר שבטרמפולינה אין שטח מוצק העוצר בפתאומיות את תנועת הקפיצה של כפות הרגליים, אין לחץ על הפרקים. תנועות הקפיצה למעלה ולמטה מפיקות פעולת שאיבה בגוף, המחלצת פסולת מתאי הגוף ובו זמנית מחדירה אליהם חמצן וחומרים מזינים ממחזור הדם.


ישנן תנועות קפיצה שונות אשר יכולות להתבצע על הטרמפולינה: להעמיד את שתי הרגליים באמצע הטרמפולינה ולקפוץ עם שתיהן יחד למעלה ולמטה, או לרוץ קלות במקום. למתחילים מומלץ לבצע קפיצות קלות, כדי להרגיל את הגוף ולהביאו ליכולת של קפיצה במשך 20 דקות. לא צריך ציוד מיוחד לשימוש במיני טרמפולינה, אבל מומלץ לקפוץ עם נעלי התעמלות.


לנשים מומלץ ללבוש חזייה תומכת או חזיית ספורט.


ד"ר עדי סאקר, מייסד ומנהל מרכז סאקר בתל אביב לתזונה, ניקוי מרעלים ואיזון הגוף


 

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.