איך בוחרים כיור למטבח?

משפצים את המטבח שלכם? קונים מטבח חדש? רגע לפני שאתם מזמינים כיור חדש, קראו את המאמר הבא אשר יסייע לכם לבחור את הכיור בצורה נכונה יותר ובאופן שיענה על הדרישות שלכם.

הכיור הוא ללא ספק אחד מהכלים המשמשים אותנו הכי הרבה במטבח, ולכן חשוב לבחור קודם כל בכיור עמיד ואיכותי אשר יוכל לשמש אתכם לאורך זמן רב ללא כל בעיה, ושלא יהיה רגיש לשריטות ולכתמים, מה שידרוש מכם החלפה שלו בכל כמה שנים.

חברת אבן קיסר הישראלית השיקה סדרת כיורים למטבח מחומר הקוורץ, המספק מענה לכל דרישה שאפשר לבקש מכיור למטבח.

שיקולים חשובים שיש לבחון

מלבד העמידות, ישנם כמה שיקולים חשובים נוספים שעליכם לבחון לפני שאתם בוחרים כיור למטבח:

  • מקום – חשוב לבדוק את הארון אשר מעליו הכיור ימוקם לפני שבוחרים את הכיור, בכדי לוודא שהוא ימוקם עליו בצורה הטובה ביותר. בנוסף, בדקו את המקום על השיש ואל תבחרו כיור גדול מידי אשר לא ישאיר לכם מקום לעבודות נוספות על השיש, במיוחד אם אתם עומדים להתקין שני כיורים ולא רק אחד, מטעמי כשרות או מכל סיבה אחרת.
  • פונקציונאליות – כיום ניתן למצוא סוגים שונים של כיורים, אשר כל אחד מהם מתאים לסוגים שונים של שימושים. למשל, כיור עם קערה אחת מתאים לבתים בהם מבשלים הרבה, ובכמויות גדולות, מה שמצריך שטיפה של כלים ושל סירים גדולים מאוד בנוחות. יחד עם זאת, בכיור מהסוג הזה ניתן לבצע רק פעולה אחת בכל פעם, ולכן רבים מעדיפים לבחור כיור בעל 2 קערות, גם אם משמעות הדבר היא שכל קערה תהיה קטנה יותר.
  • אחזקה וניקיון – בדקו כיצד ניתן לנקות את הכיור ולתחזק אותו כך שיוכל לשמש אתכם למשך שנים רבות בצורה הטובה ביותר. בדקו את חומרי הניקיון המתאימים לו ובחרו כיור אשר אינו סופח כתמים, וגם אם כן – ניתן לנקות אותם ממנו בקלות.
  • חומר הגלם – בדקו את חומר הגלם ממנו עשוי הכיור, נתון אשר ישפיע על התחזוקה, על הניקיון, על המראה החיצוני שלו ועל נוחות השימוש בו. בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר לקוחות שבוחרים כיורי נירוסטה, אשר קל מאוד לנקות אותם ולשמור עליהם, אך אין זה חומר הגלם היחיד שקיים. מלבד כיורי נירוסטה ניתן למצוא כיורי קוריאן, שהם עמידים ביותר וקלים לתחזוקה ולניקיון – אך יחד עם זאת, אינם עמידים בפני חום גבוה ולכן כי אפשר להניח בהם סירים חמים מיד לאחר הבישול.

    הכיורים המוכרים והנפוצים ביותר בישראל הם כיורי חרס, שהם עדינים ורגישים יחסית, סופגים כתמים ובשל הגימור המבריק שלהם ניתן לראות כל שריטה שנוצרת על פני השטח שלהם בקלות.

הוסף תגובה