יוזמים עסק – קליימן יאן

יוזמים עסק – קליימן יאן

טעות נפוצה היא לחשוב שתוכנית עיסקית משמשת אך ורק לצורכי הקמת עסק ,אומר יאן קליימן,יש לה עוד שימושים רבים ומגוונים כפי שהייעוץ האירגוני – פיננסי של קליימן יאן מציג.

עליך להשקיע זמן ומאמץ בהכנת עבודת מחקר רצינית ביותר,זהו מפעל חייך – והפעם אתה טורח למען עצמך ועתידה .הרווח טמון בעלויות יצור / קניה נמוכות וביכולתך להשיג מחיר מכירה גבוה ביחס למתחרים .השיווק הוא לב העניין ,עליו תקום או תיפול הצלחת העסק .אם עד כה נתקלת בשאלות שאין לך עליהן תשובה – עליך לעצור ולברר אותן כבר בשלב זה ,ולא כאשר תתחיל בהקמת העסק.

כל יזם שמתכוון להקים עסק גם ליצוא ,חושב שימצא בעולם את הפינה הקטנה שלו,מהר מאוד מתברר שכל העולם ,בסופו של דבר ,מתחרה על אותה פינה.אם אתה מתכנן להקים עסק קטן – תיאלץ למלא את כל הפונקציות בעסק ,לפחות בשלב הראשון .

אם תפריז בחיזוי ההוצאות ,לא יגרם לך נזק – אך אם תפריז בחיזוי ההכנסות ותמעיט בהוצאות ,יהיה זה מירשם בטוח לכישלון התוכנית .נקודת האיזון היא נקודה תיאורטית בה היקף הכנסותיה של הפירמה מפעילותה זהה בדיוק לסך כל העלויות המשתנות והקבועות ,בנקודה זו ההכנסות מאזנות את ההוצאות והרווח הוא אפס.ניתוח נקודת האיזון ממחיש את הקשר בין הריווחיות לבין היקף העלויות הקבועות ,העלויות המשתנות והמחיר ליחידת מוצר .

תזרים מזומנים של עסק הוא מפתח !!! להצלחתו או כישלונו ,מן המפורסמות הוא ,כי עסק מפסיד יכול להמשיך ולהתקיים כאשר מצב הנזילות שלו חיובי ,בעוד שעסק מרוויח יכול להגיע לחיסול רק משום שחסרים לו האמצעים הכספיים הנזילים להמשיך .

אמנם ,לטווח הארוך ההפסדים / רווחים מתאזנים עם מצב הנזילות ,אולם בטווח הקצר – המפתח להמשך הפעילות התקינה הוא תזרים מזומנים חיובי .בשלב התיכנון עדיף שציפיותיך יהיו נמוכות ומציאותיות ,ציפיות גבוהות ,שאין להן אחיזה במציאות – רק יכשילו אותך .

את תוכנית ההשקעות כדאי לערוך לפי תזרימי המזומנים החזויים וההכנסות וההוצאות הצפויות .

ניתוחם של כל אלה ,לאור מחירו של ההון הדרוש ,מאפשר לאמוד את כדאיות החלופות השונות .אל תהסס לציין את גורמי הסיכון בתוכנית ,הדבר מעיד על אמינותך ,ויעניק לך אמינות ורצינות אצל קורא התוכנית .

בכל מקרה ,מומלץ להיוועץ עם מומחה בתחום ,כגון – יאן קליימן .

הוסף תגובה