ירין שחף, בעל הגלריה "פס, פורט" מציג: 'זה תלוי'

תערוכה חדשה בגלריה "פס, פורט" הממוקמת ב'בית ירין שחף' מתמקדת בכביסה ובמקום שלה במרחב החברתי, התרבותי והרגשי. דרך עבודות קרמיקה איקוניות (טל איתן) ואיורים מלאי רגש (דייב יעקב) ייחשפו המבקרים לאחת המטלות החזותיות, המייגעות והשנואות על אנשים – מזווית חדשה ומרעננת.

ירין שחף, בעל הגלריה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות, מסביר: "הגלריה לאומנות הוקמה בבית ספר למקצועות היופי, על מנת לקרב את תלמידיו לעולמות האמנות ולגרום להם לפתח השראות שונות. אנו שמחים לקחת חלק בשבוע האיור של עיריית תל אביב, ולחשוף את תלמידי בית 'ירין שחף' לסוגים נוספים של אומנות עכשווית"

תחתונים מקרמיקה ?

בתערוכתם "זה תלוי" מציגים האמנים טל איתן (קרמיקה) ודייב יעקב (איור) עבודות העוסקות בכביסה, ובאופן מפתיע מצליחות להציג צדדים משעשעים, מעניינים, מרגשים, נוגעים – של הכביסה.

עבודותיו של איתן מתרגמות את סל הכביסה שלו ליצירות פיסוליות מגוונות. השימוש שלו במגוון סוגי חומר, גימורים וטכניקות, יוצר תמהיל מסקרן של מרקמים, צבעים וצורות. הפריטים הם איקונים וברורים: תחתוני סבא לבנים, מכנסיים קצרים, מגבות מטבח, כפפות עבודה. אבל דרך התרגום החומרי מטקסטיל לקרמיקה, כבדה ומוצקה, מושגת חוויה חדשה לגמרי. אובייקטים רכים ונעימים הופכים קשים, אפילו שורטים ופוצעים. בגדים הקרובים לגופנו ונמתחים עליו, מקבלים את צורתו, הופכים פתאום לסד קשיח וחסון.
עבודותיו של יעקב אף הן מגוונות – הן בממדים, בטכניקות ובחומרים בהם הוא עושה שימוש כדי לשקף חוויות רגשיות, אישיות ובו בזמן גם אוניברסליות. האיורים והציורים המשולבים בחלל בעבודות הקרמיקה, מספרים סיפור ההולך ונבנה: זהו סיפור על גבריות מול נשיות, על רכות מול קשיחות, על פגיעות מול עוצמה וכוח.

רוב האנשים לא חושבים ולא מדברים על כביסה באופן קבוע, וכשהם כבר עושים זאת – הם בדרך כלל מתלוננים עליה. ערימות בגדים שמחכים לקיפול, מדפים עמוסים וצפופים, קמטים הדורשים גיהוץ, סלים העולים על גדותיהם ומחכים להיכנס למכונה. כביסה היא עניין כל כך מייגע, חזרתי ומשעמם, וקשה לחשוב עליה במושגים של עניין, סקרנות, אפילו התלהבות.
ומצד שני, כביסה היא גם פעולה חשובה החיונית לחיינו, אנחנו מכבסים את הבגדים שקנינו במיטב כספנו, מכניסים לתוך המכונה קולקציות שלמות ואופנתיות, מערבלים טרנדים עם סבון ומים, ותולים לייבוש. היא מנקה את הלכלוך ומסלקת את הכתמים מהבגדים שלנו, מכינה אותם ללבישה נוספת, לעוד אירוע או סתם יום עבודה רגיל.
"'
התערוכה תיפתח באירוע חגיגי ביום חמישי, ה-15 בספטמבר בשעה 19:30. בדף האירוע של התערוכה בפייסבוק תוכלו לצפות בעבודות, עדכון מעבודתם של האמנים בסטודיו, וחומר מרתק נוסף העוסק בכביסה בתרבות, בכלכלה, ובחברה.

גלריית פס, פורט – בית ירין שחף
בית הלל 10,תל אביב
א'-ה': 10:00-18:00 ו': 10:00-13:00

https://www.facebook.com/events/1100206263389360/

הוסף תגובה