מקום לערב צוות

בשנים האחרונות מקובל מאוד לערוך ערבי צוות. אלה הם אירועים שתורמים רבות לגיבוש במקום העבודה ויש בהם גם כדי לספק אתנחתא מהשגרה הלחוצה. כדי שאירוע מסוג זה יהיה הצלחה, חשוב לבחור בצורה הנכונה מקום לערב צוות, שיש בו ערך מוסף של ממש.

חשוב להתייחס למספר המשתתפים

יש הרבה סוגים של מקומות לערבי צוות. ערבי צוות ניתן לערוך במסעדה, בבית קפה, באולם וכיוצא באלה. לפעמים עורכים ערב צוות גם באולמות אירועים גדולים, למשל כאשר עורכים ערב גיבוש למספר עובדים גדול או לכמה צוותים יחד. את המקום יש לבחור בראש ובראשונה על פי מספר המשתתפים. אירוע לצוות של עשרים איש כדאי לא לערוך באולם גדול מדי. מאידך, אירוע בן מאות עובדים, להרבה מאוד צוותי עבודה, לא ניתן לערוך במסעדה קטנה.

פעילויות תחרותיות ואתגריות

מלבד מספר האנשים שהמקום יכול להכיל, מקום לערבי צוות כדאי לבחור בהתאם לפעילויות שניתן לקיים בו. כמעט בכל ערבי הצוות וערבי הגיבוש נהוג לשלב פעילויות שיכולות להיות מלאות אתגר ובדרך כלל – תחרותיות. מקום לערב צוות צריך במקרה זה לאפשר מבחינה פיזית ולוגיסטית היערכות של תחנות פעילות שונות. יש צורך לספק אביזרים ועזרים שונים או להיות ערוכים לכך שהם יסופקו על ידי גורם אחר, כאשר המקום יספק תשתית, חשמל, תאורה, כיבוד וכדומה.

מוזיקה וריקודים

מרכיב נוסף שאליו חותרים בהרבה מאוד ערבי צוות הוא שילוב של כיף, של פורקן ושל אווירת מסיבה או קרנבל. מקומות לערב צוות שיתאימו לכך יצטרכו להכיל אזור המתאים לריקודים. במקומות כאלה צריכה להיות אפשרות לשימוש במערכת הגברה ראויה ולעיתים תידרש גם נוכחות של די ג'י. אין זה נדיר שבמהלך האירוע יפעלו אמצעי תאורה יפים ויחולקו פרסים שונים שנועדו ללבות את הקצב – משרוקיות ואביזרי מסיבות, למשל.

מקומות עם קונספט

מקום עבודה שמחפש מקום לערבי צוות יכול לבחור גם מקומות מיוחדים שמציעים פעילות קונספט. יש מקומות שבהם ניתן לערוך פעילות של קריוקי. יש מקומות שבהם ניתן לצפות באומנים כגון זמרים או קומיקאים המגיעים במיוחד. יש גם מקומות שבהם עורכים ערבי צוות בצורה של סדנאות מוזמנות. סדנאות אפיה או בישול הן דוגמא טובה לכך, אך יש גם סדנאות במגוון נושאים אחרים.

מקומות לערבי צוות יכולים להתאים גם כאשר רוצים לשלב הרצאה מעשירה לצד מסרים ניהוליים שיבואו לפני פעילות נוספת, מהנה או תחרותית. על כל פנים, בחירה במקום המתאים לפי מספר העובדים, לפי התכנים הרצויים ולפי הערך המוסף שרוצים להשיג, תוכל להבטיח את הצלחת הערב ואת הנאתם של כל המשתתפים.

הוסף תגובה