ראדום – הגנה מפני תנאי מזג האוויר

מהו ראדום?

ראדום, או בשמו המלא Radar Dome, הוא מבנה כיפתי (כיפה – Dome) או כדורי הנועד להגנה על מכ"מים (radar), צלחות לוויין, אנטנות, ומכשירים דומים מפני נזקים סביבתיים כגון תנאי מזג האוויר. בזכות היותו כיפתי או כדורי הראדום מספק הגנה רב כיוונית ויעילה ביותר על מכשירים אלו. ראדום לרוב מורכב מפיברגלס, שכן זהו חומר נוח מאוד לעבודה ובעל עמידות גבוהה אשר יכול לספק הגנה איכותית ביותר על האנטנות, מכ"מים, או צלחות לוויין הנמצאות בתוכו. כמו כן, הראדום משמש להסוואת מכ"מים, צלחות לוויין, וכדומה, על מנת שמתבונן חיצוני לא יוכל לדעת לאיזה כיוון המכשור פונה, מהו תפקידו, ומהו סוג המכשיר המוסווה.

 

כיצד ראדום מגן מפני תנאי מזג האוויר?

  • מבנה – כאמור, מבנו של הראדום הוא מבנה כיפתי או כדורי. מבנה זה מספק הגנה היקפית מכל הכיוונים על האנטנות, המכ"מים או צלחות הלוויין הנמצאים בתוכו. בזכות זאת הסיכוי שגשם, רוחות עזות, או כל מפגע אחר הקשור למזג האוויר יפגע במכשור שנמצא בתוך הראדום קטן משמעותית.
  • הרכב – ראדום איכותי מורכב מפיברגלס. פיברגלס הינו חומר פולימרי המצופה שבבי זכוכית. חומר זה הנו חומר עמיד במיוחד החוסם מעבר של מים, רוחות חזקות, ברד, שמש חזקה, ופגעי מזג אוויר נוספים. היתרון של השימוש בפיברגלס בנוסף להיותו חומר עמיד במיוחד בפני תנאי מזג אוויר קשים, הינו היכולת שלו להעביר גלי רדיו, הגלים המשמשים לשידור במכשירים הנ"ל. כך שהחומר גם מגן על המכשירים השונים הנמצאים בתוכו וגם מאפשר את פעילותם. כמו כן, זהו חומר נוח ביותר לעיצוב כך שניתן לבנות ממנו מבנה ראדום המתאים בדיוק למידות והצורה הנחוצה בכדי להבטיח הגנה מושלמת מתנאי מזג האוויר.

ראדום איכותי מבטיח הגנה טובה על ציוד יקר וחשוב

אנטנות, מכ"מים, וצלחות לוויין הן ציוד יקר ערך וחשוב מאוד, במקרים רבים אף לעניינים הנוגעים בביטחון המדינה. על מנת לשמור עליהם היטב מפני תנאי מזג האוויר הקיצוניים שהסביבה החיצונית מספקת, יש לדאוג להגן עליהם בתוך ראדום איכותי העשוי מפיברגלס באיכות הגבוהה ביותר.

הוסף תגובה