מיחזור שקיות ניילון

בהתנהלות לא אחראית, שקיות הניילון יכולות להפוך לאחד הגורמים המזהמים ביותר בסביבה שלנו

סוגיית שקיות הניילון היא אחת הסוגיות החשובות והבוערות ביותר בתחום איכות הסביבה בעולם המודרני. מצד אחד, השימוש המוגבר שלנו בשקיות הוא מוצדק מבחינה פרקטית – הישראלי הממוצע משתמש עבור צרכיו השונים בלא פחות מ-220 שקיות ניילון בשנה ממוצעת. מאידך, צריכת שקיות הניילון המוגברת הזאת מגיעה במחיר שאותו הסביבה שלנו צריכה לשלם, ושקיות הניילון שמוצאות את דרכם לטבע ולסביבה שלנו גורמות לחנק בקרב בעלי חיים רבים, יונקים וימיים, וכן מדובר בשקיות שלרוב אינן מתכלות ושריפה שלהן משחררת חומרים רעילים ומזיקים לאוזון. ניתן להבין, אם כן, מדוע הנושא של מחזור שקיות תפס מקום מרכזי בשנים האחרונות, אך גם תהליך זה התגלה כבעייתי יחסית. נבין בדיוק מהי תמונת המצב.

האם ניתן למחזר את שקיות הניילון, ומהן האפשרויות שלנו בתחום מיחזור זה?

  • מיחזור שקיות – לפני כמה שנים, נושא מיחזור שקיות ניילון היה בתודעה נרחבת מאוד, והוקמו פחי מחזור ותשתית מחזור איכותית עבור שקיות ניילון. עם זאת, לאחר זמן קצר התברר כי תהליך המחזור של שקיות הניילון מזיק לא פחות מתהליך הייצור שלהן, וכך למעשה מחזור בצורתו הקלאסית הוכח כלא רלוונטי והובן כי עלינו כחברה להסתכל על פתרונות חלופיים.

 

  • מה האפשרויות שלנו? האפשרות הנכונה והאחראית ביותר היא להשתמש בשקיות ניילון שימוש חוזר, משמע מיחזור במובן המילולי שלו. עוד אפשרות היא ויתור על שקיות הניילון הקלאסיות ומעבר לשקיות מתכלות (אם אנחנו עסק שעובד עם שקיות) או עם שקיות שלא עשויות מניילון – שקיות בד, שקיות פלסטיק עבה ואפשרויות אחרות של שקיות רב פעמיות שמצמצמות באופן קריטי את השימוש היום יומי שלנו בשקיות הניילון הקלאסיות שכולנו מכירים היטב.

התנהלות אחראית בתחום שקיות הניילון מיטיבה עם כולנו לאורך זמן

מעבר לכך ששימוש חוזר בשקיות ניילון ובשקיות איכותיות יותר משקית הניילון הבסיסית הוא בחירה אחראית ונכונה יותר עבורנו, שקיות איכותיות יותר הן פשוט מעבר לחיים נוחים יותר, ובסולם של עלות מול תועלת אין ספק כי השקיות הרב פעמיות והשימוש החוזר בשקיות הם פתרונות איכותיים יותר מכל בחינה כיום.

הוסף תגובה