ייעול העבודה באמצעות אוטומציה

מהי אוטומציה?

אוטומציה היא שימוש במכשירים ואביזרים מכניים או אלקטרונים לביצוע פעולות בסדר וברצף קבוע ומתוכנן ללא מגע יד אדם. למעשה, אוטומציה היא השימוש בטכנולוגיה על מנת לבצע פעולות שבעבר האדם היה עושה. אם כך, אוטומציה למעשה פוטרת את בני האדם מביצוע מטלות קשות, שגרתיות, וחזרתיות ומחליפה את פעולת האדם בפעולת מכונה. שימוש במכונות אוטומטיות וברובוטים (מכונה אוטומטית המכילה מחשב לניתוח בעיות), מייעל את העבודה במגוון דרכים שונות.

כיצד אוטומציה מייעלת את העבודה?

  • דיוק – מעבר לאוטומציה מגביר את הדיוק במטלות השונות. בעוד עבודה של בני אדם חשופה לטעויות אנוש, מכונות עובדות בצורה מדויקת כל עוד אין תקלה מערכתית. מכונות מבצעות פעולות חזרתיות לפי ההגדרה אליה הן תוכנתו ולכן מבצעות משימות בדיוק רב יותר מבני אדם.
  • מהירות – רוב המכונות האוטומטיות בנויות ומתוכנתות כך שיעבדו במהירות רבה יותר מאשר בני אדם. על ידי התקנת קו ייצור נע ומערכות נעות נוספות כחלק מהמכונה ניתן להגביר את קצב העבודה או הייצור בצורה משמעותית, למהירויות שהאדם פשוט לא יכול להגיע אליהן.
  • תפוקה גבוהה יותר – בעוד בני אדם זקוקים למנוחה, מכונות יכולות לעבוד ללא הפסקה אם הן מתכוננות לשם כך. מכונה הפועלת ללא הפסקה תיתן תפוקה גבוהה בהרבה מבני אדם.
  • בטיחות – אוטומציה משמשת במקרים רבים לשימוש במשימות מסוכנות או לא בטוחות כמו עבודה עם חומרים כימיים, עבודה עם חומרי נפץ, וכולי. מאחר שערך המכונה, גבוהה ככל שיהיה, נמוך מערך חיי אדם, מעבר לשימוש במכונות מאפשר עבודה יעילה יותר עם מגוון רחב של חומרים מסוכנים.
  • בקרה – בעוד בני אדם לא יכולים לבצע מדידות מדויקות תוך כדי עבודה, מכונות אוטומטיות יודעות לבצע בקרות שונות הכוללות מדידות מגוונות תוך כדי הפעולה. כך ניתן לבצע בקרה על איכות המוצר ותקינותו.

אוטומציה מייעלת ומפשטת תחומי עבודה שונים

במאה ה-21 אוטומציה נמצאת בכל מקום. כמעט ולא נמצא מפעלים בהם הייצור כולו מתבצע בעבודת יד על ידי בני אדם, וניתן למצוא יותר ויותר מקצועות שהופכים ליותר אוטומטיים ויותר טכנולוגיים. אוטומציה מייעלת משמעותית כל פעולה והיא נחוצה ביותר בעולם טכנולוגי ומתקדם כמו שלנו.

הוסף תגובה