כללי בטיחות בהסעות לאירועים

הסעה היא פתרון נהדר לאורחים שרוצים להגיע לאירוע מסוים רעננים. הסעה מאפשרת להם לשתות ולאכול עד השעות הקטנות של הלילה, היא כוללת ליווי צמוד של נהג מנוסה והיא מתאימה לאירועים בכל רחבי הארץ. יחד עם זאת, יש כמה כללי בטיחות שחשוב להקפיד עליהם במסגרת שירותי הסעות לאירועים:

א. ישיבה – התפקיד של הנהג הוא בין היתר לוודא שכל הנוסעים יושבים. על הנהג לחייב את הנוסעים לחגור חגורות בטיחות, ולעדכן בעיקר הורים לתינוקות או ילדים. יש לאסור עמידה במהלך הנסיעה ולהורות לאורחים להמתין עד לעצירה מוחלטת של האוטובוס. הוראות הבטיחות הללו תקפות גם לגבי רכבי מיניבוס או מידיבוס.
ב. מספר מקומות מקום – הסעה לאירועים צריכה להתאים למספר האורחים שאישרו הגעה. כך ניתן להבטיח שכולם יישבו במקום, ולמנוע מצב שבו ההסעה עמוסה מדי. התאמה בין מספר הנוסעים לבין כמות מקומות הישיבה חיונית לשמירה על הבטיחות.
ג. איסוף והורדה – עוד תפקיד חשוב של הנהג הוא לוודא שכל הנוסעים עלו בתחנות האיסוף, ולערוך סיור כדי לראות שכולם ירדו באולם. לאחר מכן הוא צריך לבצע את הפעולות הללו שוב גם בתום האירוע. המטרה היא למנוע מצב שבו אחד הנוסעים נשכח חלילה באוטובוס והנהג נועל אותו בפנים.

איך יודעים שהנוסעים מרגישים טוב?

כללי הבטיחות תקפים כאמור לפני ואחרי האירוע, והם מתייחסים בין היתר גם לתחושה הסובייקטיבית של הנוסעים. הנהג צריך לוודא שהם מרגישים טוב ולעצור למנוחות או הפסקות יזומות. אפשר להתייעץ עם הנוסעים בעצמם לגבי כמות העצירות המומלצת, או לחילופין לקבל הנחיות מבעלי האירוע. בכל מקרה, השאיפה היא להגיע לאולם בזמן אך בשום פנים ואופן לא לוותר על הבטיחות.

נסיעה בטוחה

לבסוף, כדאי להדגיש את החשיבות של נסיעה איטית ובטוחה על רכבי הסעות לאירועים. אלו רכבים שבעזרתם ניתן להסיע עשרות נוסעים ולכן אין מקום לפשרות. יש לנסוע על פי המהירות הקבועה בחוק, להימנע מעקיפות מיותרות ולשמור מרחק מרכבים שנמצאים מלפנים. כמו כן, הנהג צריך לנוח לפני הנסיעה ואסור לו כמובן לשתות אלכוהול או להתעייף במהלך האירוע.

הוסף תגובה