לייף האקס (שיפצורים) שיהפכו את האוטו שלכם לאולר שווייצרי

לייף האקס (שיפצורים) שיהפכו את האוטו שלכם לאולר שווייצרי

אם אתה רוצה ללמוד על אופיו של אדם, שב ברכב שלו. הרכב שלנו הוא שלוחה של הבית. הכי כיף להיכנס לרכב ולדעת בדיוק איפה נמצא כל דבר. אנחנו ממלאים את הרכב בדברים שחשובים לנו בין אם הם פרקטיים או לקישוט והיום נלמד איך אפשר גם להפוך את הרכב לנוח על ידי שיפצורים קלים, מהירים וסופר נוחים

  1. חייבים קפה על הבוקר וברכב הישן שלכם אין מקום יעודי להנחת הכוס? לא נורא, המרחב שבין כיסא הנהג לכיסא הנוסע שלצידו, מעל בלם היד, מתאים באופן מושלם לנעל הספורט שלכם שנמצאת באוטו כי מתישהו תלכו לחדר כושר, מאחר וזה לא יקרה בקרוב, נצלו את הנעל לשימוש יעיל יותר. התאימו את כוס הקפה שלכם לפתח הנעל, והנה לכם אבטחת מוצר תוצרת בית. ואם נשפך קצת, לא נורא. עד הריצה זה יתייבש.
  2. פנסי הרכב שלכם דהויים ועייפים? נסו לצחצח אותם עם משחת שינים (בעיקר אלה מהסוג שמבטיח הלבנת שיניים). את המשחה הניחו על פיסת בד נקייה. שפשפו את הפנס היטב, שטפו במים – ויהי אור. לשימור האפקט, שמרו על הפנסים שלכם מבריקים באמצעות חומרי ניקוי מבריקי רהיטים או חומרי פוליש/וקס לרכב.
  3. אין לכם מחזיק לנייד ברכב? לא מתאים לכם לקדוח חורים וכל הנדבקים האלה בוואקום שקניתם, לא משנה כמה עלו, לא מחזיקים בשמש הישראלית יותר משבוע? קחו גומייה חומה רגילה, מהסוג הארוך והעבה. לפפו בין פסי הפלסטיק שבפתח יציאת מיזוג האוויר, מימין להגה, הכניסו את הנייד לתוך הגומייה המלופפת וחסל סדר ניידים מתעופפים ברכב.
  4. נדמה שיצרני המדבקות, בעיקר אלה של משרד הרישוי שיש להצמיד לשמשת הרכב, עשו יד אחת עם הזגגים, שכן לעתים נדמה שבשביל שמשה נקייה ממדבקות צריך פשוט להחליף לשמשה חדשה. אז לפני שתנקטו בצעד הקיצוני הזה, נסו את הטריק הבא – טבלו עיתון במים פושרים והצמידו למשך 10 דקות לגב המדבקה. אם המים הפושרים קוראים את זה עכשיו, הם ידעו שהם אמורים לחלחל לתוך שכבת הדבק ולהפריד בינה לבין השמשה. נסו בבית ודווחו לנו.
  5. הסוללות של השלט לחניון וחשוב יותר, הסוללות של השלט של הרכב – מסיימות את חייהן בפתאומיות, בלי שום הודעה מוקדמת ואפשרות התכוננות לפרידה. כדי למנוע מצב עגום בו הרכב כל כך קרוב, ועם זאת בלתי מושג (וזה יקרה תמיד כשתמהרו לישיבה חשובה או להוציא את הילד מהגן) מומלץ מאוד שבארנק שלכם, או תלויים על מחזיק המפתחות שלכם (בתוך האריזה המקורית שלהן, גזורה למינימום גודל ומחוברת לעיגול המתכת ה"ראשי") – יהיו זוג סוללות ספייר. תמיד חשבתם על זה, עכשיו גם תעשו את זה.
  6. כל רכב מגיע עם פח אשפה תקני שאמור להתלוות אליו בכל עת, כולל לטסט. אלא שלא ברור באיזה תקן עומד הפח הזה, שהנטייה העיקרית שלו היא בעיקר שלא להכיל את כל האשפה שהרכב שלכם מייצר (ומסתבר שזה הרבה), ולא לעמוד יציב, לא משנה באיזו זווית תציבו אותו. התוצאה – כל מה שאמור היה להיות בפח מטייל על רצפת הרכב עומד הפח הזה. לטאפרוור (ויש גם לחברות אחרות) כלי לקורנפלקס, עם פתח סגירה רחב ובסיס יציב. מלאו אותו בשקית מהסופר (מיחזור זה חשוב) והקפידו על סגירת המכסה בעת הנסיעה, והרי זה פלא, סופסוף הרכב נקי.
  7. נקי זה מעולה, אבל מה עם קצת סדר? משענת מושב הנהג והנוסע שלידו נולדו כיד להלביש עליהן אביזרי אחסון למיניהם, החל מפלסטיקים שקופים ורחיצים שנועדו לחדר האמבטיה, עבור בתיקי אחסון מעוצבים שנמכרים בחנויות למוצרי ילדים ותינוקות, וכלה בתיק ספריה של הילד, שאפשר להסב לתא אחסון לעיתונים ודפים שמסתובבים לכם תדיר ברכב, שמורים לרגע של שעמום בפקק.
  8. ואם כבר סדר – שיקום מי שיכול לשלוף בשנייה אחת את ביטוח הרכב הרלוונטי לשנה האחרונה, בלי לעבור דרך כל הביטוחים משנים שעברו, ועוד כל מיני קבלות מהמוסך ששמרתם בתא הכפפות, למקרה שתהיה אחריות על התיקון (אגב, לא תהיה). מי שקם יכול לעבור לסעיף הבא, ומי שלא – קחו קופסה יפה – אחסנו בה את כל המסמכים ששוכבים בתא הכפפות הקטנטן עם הביטוחים, ואת הקופסה הזו אפסנו בתא המטען. בתא הכפפות השאירו את עטיפת הפלסטיק החצי שקופה, עם ביטוח הרכב העדכני, הביטוח המקיף העדכני, ורשימת טלפונים לשעת חירום. זהו.
  9. אחרי שניקינו וגם קצת סידרנו, נשאר לדאוג לריח – חוץ מהעצים שתלויים על המראה בריחות שבהתחלה חזקים מדי ואז נעלמים תוך שנייה, הנה משהו קצת אחר קנו באחת מחנויות הסבונים סבון ריחני בריח האהוב עליכם. אפסנו אותו בקופסת פלסטיק חד פעמית, והשאירו אותה פתוחה כל אימת שהרכב חונה, החזיקו ברכב חבילת דפי ריח המיועדים לשימוש במייבש כביסה, מדי כמה ימים שלפו אחד מהם ותנו לו לשהות בחלל הרכב כמה שעות טובות.
  10. מגבת – תמיד. דאגלס אדאמס צדק – מגבת היא אכן החפץ השימושי ביותר ביקום. מומלץ ביותר להחזיק לפחות אחת כזו בתא המטען, בטוח שתמצאו לה הרבה שימושים. ואם כבר אתם מחזיקים ציוד כזה שימושי בתא המטען, צרפו למגבת ערכת עזרה ראשונה, בקבוק מים, פנס, ומפה. אין לדעת מתי יכבה המנוע שלכם במפתיע אבל די בטוח שזה יקרה במקביל לסוללה של הנייד שתתרוקן סופית.

והכי חשוב באמת – שלושה דברים שאי אפשר שלא להזכיר כשמדברים על רכב:

1. תמיד שמרו מרחק, בעיר, בכפר, בכביש מהיר וכביש איטי. תמיד.

2. חייבים לשלוח או לקרוא הודעה? עצרו בצד הדרך במקום בטוח. זה לוקח שתי שניות לראות מי סימס. לוקח שנייה אחת לאבד שליטה על הרכב.

3. עשו טובה לעצמכם ולרכב שלכם, פעם בחודש תעשו לו שטיפה, ידנית (מי אמר – ילדים, זוזו מהמסכים ובואו?) או במכונת שטיפה, העיקר שיראה כמו בן אדם, בכל זאת – בית שני – מגיע לו.

 

הוסף תגובה