בטיחות בעבודה עם מטאטא כביש

מטאטא כביש הינו כיום הכלי היעיל ביותר לניקוי כבישים, והשימוש בו נרחב למדי

ברוב העיריות ברחבי הארץ עושים כיום שימוש במטאטאי כביש לשם ניקוי הדרכים בעיר. מטאטאים מסוג זה הינם כלי עבודה ממונעים אשר מאפשרים לנקות ולשטוף בצורה יסודית את כבישי העיר, ולכן השימוש בהם נפוץ ביותר, אולם חשוב גם לדעת כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה בכדי להימנע מתאונות ולהפיק את התוצאות הטובות ביותר.

 

אז על אילו כללי בטיחות חשוב לשמור בעת השימוש במטאטא כביש?

  • שמירה על כללי התנועה: כאשר אנו עובדים עם מטאטא כביש, הגיוני להניח כי רוב עבודתנו תתרכז בניקיון כבישים עירוניים. אף על פי שלרוב ניקיון הכביש בעזרת כלי עבודה זה יתבצע רק בשעות הבוקר המוקדמות, לא ניתן לצאת מתוך נקודת הנחה כי הכביש יהיה ריק לחלוטין, ולכן חשוב להיזהר ממכוניות העושות שימוש בדרך. בכדי להימנע מתאונות לא רצויות, חשוב לשמור על כללי התנועה, כולל איתות והסתכלות במראות, ולהתייחס לשאר משתמשי הדרך כגון רכבים, אופניים והולכי רגל.
  • שמירה על מהירות סבירה: מטאטא כביש הינו כלי ממנוע, וככזה הוא יכול לנסוע במהירויות שונות. כאשר אנו עובדים עם מטאטא כביש, חשוב שלא לנסוע מהר יותר מהמהירות המותרת לשימוש בכלי, גם אם הוא מגיע למהירויות כאלה. נסיעה מהירה עלולה להוביל לחוסר תשומת לב בשימוש בכלי או לאיבוד שליטה עליו, דבר אשר עלול להוביל לפגיעה ברכבים אחרים או הולכי רגל, ולהוות סכנה ממשית הן לנו והן לאנשים סביבנו.
  • הכרת הכלי: כמו כל כלי עבודה אחר, גם למטאטא כביש כמה פעולות אפשריות. בטרם אנו מתחילים את עבודתו עם כלי זה, חשוב להכיר את הכלי, את דרך ההפעלה והכיבוי שלו, את הוראות היצרן בנוגע אליו וכמובן כיצד להפעיל את הפונקציות הדרושות לנו בעת העבודה איתו, כך שכאשר נצא לכביש נדע כיצד להפעיל אותו בצורה נכונה ונימנע מביצוע פעולות מזיקות ומסוכנות.

שמירה על כללים פשוטים אלו מסייעת במניעת תאונות

מטאטא כביש הינו כלי יעיל ביותר, אשר עלול להיות מסוכן במידה ועושים בו שימוש לא נכון. שמירה על כללי בטיחות פשוטים אלו מסייעת במניעת תאונות ובביצוע שימוש בטוח במטאטא הכביש.

הוסף תגובה