המלצה על בית ספר להנדסאים

מתלבטים מה ללמוד? מתלבטים אם להשקיע 4 שנים לכל הפחות בלימודי מהנדס או שמא, אתם שוקלים לבחור בלימודי הנדסאי?

פעמים רבות אנשים אינם יודעים במה לבחור, האם להשקיע פרק זמן רב בלימודים? חשוב לדעת מספר דברים חשובים לקראת בחירתכם את נושא הלימודים והתואר אותו עתידים לשאת:

  • לא משנה אם בוחרים בית ספר להנדסאים או להנדסה, חשוב לבחור במוסד מכובד שתוכנית הלימודים שלו מותאמת בדיוק לתוכנית הנהוגה בשוק העבודה. בנוסף, השם תמיד חשוב. אדם שילך לראיון עבודה ומחזיק בתואר ממוסד שאינו מוכר או אינו נחשב איכותי, יתקשה מאוד בקבלתו למקום עבודה נחשק. לכן, השלב הראשוני הוא בחירת המוסד האקדמי האיכותי ובחינה לעומק של תוכניות הלימוד שבו.
  • זמן הלימודים – הפקטור המשמעותי ביותר הוא פרק הזמן. בעוד שלימודי מהנדס ייקחו לכל הפחות ארבע שנים (שמונה סימסטרים) ומבחנים, זמן הלימודים של הנדסאי עורכים כשנתיים. כל אדם צריך לחשוב על עתידו ולבחון האם קיימת מבחינתו היכולת להתמסר ללימודים אקדמאים במשך ארבע שנים.
  • קבלה למקום עבודה – הטיפ החשוב ביותר שיש לזכור ולקחת בחשבון הוא נושא ההשתלבות בשוק העבודה. משכורתו של מהנדס גבוהה יותר מזאת של ההנדסאי. כאן היתרון הברור הוא לאלו שבחרו לימודי הנדסה אקדמאים. יחד עם זאת, מעסיקים רבים לוקחים זאת בחשבון ומבחינתם זאת עלולה להיות מהמורה ולא יתרון. פעמים רבות יעדיפו לקבל לעבודה הנדסאי מכונות איכותי לדוגמה ולאו דווקא מהנדס.
  • חשוב לזכור – מעסיקים רבים לוקחים בחשבון כי אלו שלמדו הנדסאי, לעתים כשירים יותר לעבודה מידית. בעוד לימודי מהנדס כוללים מבואות, לימודי הנדסאי כוללים יותר פרקטיקה מעשית תוך שינון החומר העיוני. פעמים רבות דווקא ההנדסאי מגיע עם ניסיון מעשי ולא המהנדס. מעסיקים רבים לוקחים זאת בחשבון. כך למשל, פעמים רבות יעדיפו לשלב בארגון בוגר הנדסאי תעשייה וניהול ולאו דווקא מהנדס. כך המעסיק מקבל עובד איכותי מאוד המשתלב במהירות בארגון.

כמובן שללימודי מהנדס יתרונות רבים העולים בהכרח על לימודי הנדסאי. יחד עם זאת, פרק הזמן שעורכים לימודי התואר, יחד עם קושי לעתים רבות בהשתלבות בשוק העבודה, מקנות פעמים רבות להנדסאי דווקא את היתרון.

הוסף תגובה