מדריך לתכנון כלכלי בחו"ל

כשאנחנו מתכננים טיול לחו"ל וכן כשאנחנו כבר נמצאים במהלך הסדיר של הטיול, אנחנו נוהגים מבחינה כלכלית אחרת מאשר כשאנחנו נמצאים בארץ. באופן טבעי, התפיסה שלנו כשאנחנו בארץ היא, שאנחנו יכולים לבזבז יותר כסף, ומקסימום לאזן את זה בעזרת חסכון במקום אחר או שאנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שמה שאנחנו קונים הוא חשוב מספיק ולכן אין שום מניע שלא נבזבז כסף. לעומת זאת כשאנחנו בחו"ל, אנחנו מנסים לחסוך ולא לבזבז הרבה, מתוך הנבה שאנחנו מגיעים עם תקציב מצומצם שעלינו לעמוד בו.

למעשה אנחנו יכולים להתנהל בצורה חכמה מבחינה כלכלית עוד לפני שאנחנו יוצאים לחו"ל. למשל, באמצעות חיפוש טיסות מוזלות לחו"ל, אשר כפי שנראה בהמשך יכולות לחסוך לנו אלפי שקלים, כמו כן אנחנו יכולים לחסוך הוצאות עתידיות בחו"ל אם רק נדע מהו שער המטבע הנכון, אז נוכל גם להוציא כמות כסף מספקת וגם לרכוש כסף בסכום נמוך ואידיאלי.

בחלק הבא של המאמר נציג מספר טיפים כיצד לתכנן נכון את צעדינו מבחינה כלכלית בחו"ל. חשוב לדעת, שחלק מהטיפים אפשריים בכל מקום, עוד אחרים אפשריים במקומות מסוימים, רצוי לשים לב ולבדוק מה יכול לעזור לנו וכיצד, וכן כמובן האם המינון בו אנחנו משתמשים בטיפים אלו, אכן עוזר לנו לחסוך או גורם לנו להוציא יותר כסף.

טיפים לתכנון כלכלי נכון

טיסות מוזלות לחו"ל – כאמור אנחנו יכולים ליהנות מאפשרות של רכישת כרטיסים לטיסות זולות יותר. זאת אם נחפש כרטיסי טיסה דרך אתרי אינטרנט ולא דרך סוכנים בהכרח. אנחנו יכולים לעשות זאת, הן בטיסות בינלאומיות והן בטיסות פנימיות.

מהו שער המטבע הנכון – מומלץ לעקוב אחר שער המטבע לאורך תקופה, אפילו רצוי לדעת מה המצב הכלכלי והפוליטי במדינה אליה אנחנו נוסעים. כך נוכל לדעת האם השער עולה או יורד. בצורה כזו נוכל לדעת מתי שער המטבע נמוך או גבוה.

אתרי הנחות וקופונים – כמעט בכל מדינה יש אתרים שונים שמציעים הנחות וקופונים, למשל הנחות להצגות, מסעדות והופעות. רצוי מאוד לבקר שם לפני שרוכשים כרטיסים או מזמינים מקומות בצורה אחרת. שיטוט קצר באינטרנט יעלה לא מעט בחכה.

הזמנות דרך האינטרנט – החל מטיסות,המשך בבתי מלון וכלה במתנות. הכל מומלץ לבצע דרך האינטרנט, יותר זול, יותר פשוט, והרבה פעמים יותר מהיר.

תוכנית תקציב ידועה מראש – קחו איתכם סכום כסף מסוים, ותקבעו שזה הסכום שאתם מתכוונים להוציא, כך תרגילו את עצמכם לא לבזבז יותר מדי כסף, בוודאי לא מעבר למה שאתם צריכים או מחפשים.

מסעדות זולות וסופרמרקטים – אל תמהרו לחכת למסעדות יקרות, אפשר ליהנות מארוחה טובה גם אם קונים אוכל בסופר או הולכים לאכול במסעדה זולה. אתם תהיו שבעים בכל מקרה.

הוסף תגובה