השתלות שיניים – מה קורה לאחר התהליך

בעיות שיניים הן רבות ומגוונות. הן יכולות לנבוע ממצבים גנטיים, תופעה נלווית למחלה אחרת, בעיות מוקדמות בילדות. בכללי, כדאי לזכור שעם הגיל נוטות בריאות הפה, הלסת והשיניים להתדרדר, ולעתים זה מגיע לסיטואציה בה צריכים לעקור את השיניים הבעייתיות. כדי שחלל הפה יראה יפה וכדי שהחיוך שלנו לא ייפגע, הרבה פעמים פונים לפתרון של השתלת שיניים, אשר מהווה פתרון אסתטי וכמובן בריאותי. השתלת שיניים הינה הליך רפואי אשר מחזיר לפנים את החיוך היפה ואת המראה הסימטרי והטבעי.

בעבר תהליך של השתלת שיניים היה ארוך ולקח מספר מפגשים טיפוליים. היום הרבה בוחרים באפשרות של לבצע השתלות שיניים ביום אחד, גם כאשר יש צורך בהשתלת מספר שיניים ואף כל השיניים בפה. השתלות שיניים הינן פרוצדורות אשר מצריכות התערבות כירורגית. בתהליך השתלות שיניים יש לקדוח לתוך עצם הלסת בכדי ולהעמיס עליה שתל. במקרים בהם ישנו מחסור בעצם הלסת יש צורך לעתים בהרמת סינוס ו/או השתלת עצם. במקרים מסוימים, ניתן לעקוף צורך זה כאשר מבצעים השתלת שיניים ממוחשבת.

השתלות שיניים, כמו כל פרוצדורה כירורגית אחרת, דורשת לעיתים להיות תהליך של השתלת שיניים בהרדמה. בנוסף, היא יכולה לגרום לתופעות לוואי כגון זיהומים, תופעה אשר איננה נפוצה כתוצאה מהשתלות שיניים, אך בהחלט על רופא השיניים לנקוט אמצעי זהירות בכדי למנוע התפתחות זיהומים ככל שניתן. אם לאחר השתלת שיניים חום המטופל עולה, הכאבים מתגברים והוא חש רע, יש לעדכן את הרופא ולהגיע לביקורת.

תופעת לוואי נוספת ומוכרת היא כאבים. לאחר הטיפול, המטופל עלול לחוש כאבים באזור הלסת ובאזורים שונים בפנים. ניתן לטפל בכאבים באמצעות משככי כאבים רגילים. הרבה פעמים כאבים מלווים בנפיחות אשר עלולה להתרחש בימים הראשונים לאחר השתלת שיניים, והיא עלולה להיות מלווה בתחושת נוקשות בפנים.

כמו כן, ייתכן והמטופל יסבול משטפי דם בימים שלאחר השתלת שיניים כירורגית באזורים שונים בפנים, אך חשוב לזכור שזו תופעה טבעית שתחלוף מעצמה. בנוסף, זו אמנם תופעה נדירה אך היא יכולה לקרות, יכול להיווצר נזק עצבי אשר עלול לבוא לידי ביטוי בהיעדר תחושה במקומות שונים בפנים. לרוב, תופעה זו חולפת מעצמה.

ניתן לעשות היום תהליך של השתלת שיניים ממוחשבת. הודות לתכנון מקדים של ההשתלה באמצעות הדמיה ממוחשבת, ניתן לבצע השתלת שיניים מדויקת, ללא פתיחה נרחבת של החניכיים. השתלת שיניים ממוחשבת הינה שיטה מתקדמת, אשר מחזיקה ביתרונות רבים. בשיטה זו אפשר לתכנן את מיקום השתלים באמצעות מכשיר מיוחד, והחדרת השתלים מתבצעת באופן נקודתי, ללא צורך בפתיחת חניכיים נרחבת. השיטה מדויקת ולא כרוכה בכאב.

להשתלת שיניים ממוחשבת יש כמה יתרונות בולטים כמו למשל ריפוי מהיר, מכיוון שאין התערבות כירורגית נרחבת, תהליך הריפוי מהיר וקל יותר. התוצאות הינן מיטביות הודות לתכנון מוקדם של מיקום השתלים והחדרתם באופן נקודתי ומדויק, ניתן להשיג תוצאות אופטימליות. זמן הטיפול הוא קצר מכיוון שהשתלת שיניים ממוחשבת מאפשרת ביצוע השתלת שיניים ממוחשבת ביום אחד. בכך נחסכים למטופל זמן יקר, וקל יותר למטופלים אשר חוששים מטיפולי שיניים לעבור את ההליך.

הוסף תגובה