אימוני סיבולת לב ריאה – לא מומלץ לבצע כל יום

באימוני לב-ריאה: הליכה, ריצה, ספינינג, מדרגה, קרוס-טריינר ועוד, קיימת חזרה מונוטונית על תנועות מסוימות לאורך זמן רב. למרות שברוב המקרים נעשות תנועות אלו ללא תוספת למשקל הגוף, אלפי התנועות המתבצעות בכל אימון מביאות לשחיקה מוגברת של רקמות הגוף המעורבות (עצם ושריר) ולהגברת התהליך הקטאבולי, תהליך פירוק הרקמות המוגבר בכל פעילות גופנית. יתר על כן, באימוני לב-ריאה פועלות ברוב המקרים אותן קבוצות שרירים גדולות (קבוצת שרירי הרגליים בעיקר) ולכן אימון יום יומי של קבוצות אלו לא יאפשר התאוששות מושלמת ועלול, בסופו של דבר, להביא לתופעות הנלוות לאימון יתר דלקות, שברי הליכה ועוד. ההמלצה היא לאפשר הפסקה בת 48 שעות לפחות, בין אימונים על אותם קבוצות שרירים גם כאשר מדובר באימון המאופיין בסבולת.


שי אלנקרי, מאמן כושר אישי, interbody 

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.