פיצה טובה לכל מצב

הרבה שואלים ומתעסקים בשאלה מה המתכון לפיצה מוצלחת? מה הופך פיצה לכזו שלא תוכלו להפסיק לאכול. חשוב לזכור שעוד לפני שטועמים מהפיצה, הריח והמראה שלה מפעילים את החושים ופיצה עם רוטב עסיסי וגבינה מבעבעת היא תאווה לעיניים. הריח של פיצה שנאפתה זה עתה מפעיל את חוש הרעב שלנו.

הבסיס להכנת פיצה מוצלחת הוא חומרי גלם איכותיים. כל אלו יובילו להכנה נכונה של הפיצה, למראה מוצלח, לריח טוב וכמובן שלטעם מעולה. פיצה מוצלחת היא כזו שכל מרכיביה יוצרים יחד פיצה עסיסית וטעימה. בסיס הפיצה הוא מאפה הבצק. יש אשר אוהבים פיצה בעלת שכבת בצק דקה ויש שמעדיפים את הפיצה עם שכבת בצק עבה. בשני המקרים, אפיית הפיצה צריכה להיעשות בטמפרטורה גבוהה ואחידה בכדי שהיא תהיה פריכה וטעימה. הרכב רוטב העגבניות והתבלון שלו משפיעים גם הם במידה רבה על התוצאה הסופית. כמות וסוג הגבינה כמו גם התוספות הם עניין של טעם, אך חשוב לפזר אותם באופן שווה על שטח הפיצה כולה, כך שתוכלו ליהנות מכל ביס.

סטודנטים בתקופת מבחנים, בני משפחה או חברים אשר מזמינים פיצה, כולם יעידו שפיצה חמה תהיה מוצלחת יותר מפיצה שתגיע קרה. לכן, חשוב גם לדעת מהיכן להזמין משלוח פיצה. פיצריות בירושלים או בכל עיר אחת בארץ הפנימו כי ישנה חשיבות רבה לאלמנט זה, ושמות דגש רב על הפעלת מערך משלוחים מקצועי, ולא רק על אופן הכנת הפיצות.

ג`אנק פוד הוא כינוי בו משתמשים לתיאור אוכל עתיר קלוריות ובעל ערך תזונתי נמוך, לא בריא, אך טעים. למרות שהוא נחשב לא בריא, דיאטנים ותזונאים לרוב מסכימים כי היות ולמזון זה אין השפעה מידית על הבריאות, מותר לאכול וליהנות ממנו אך בתדירות נמוכה. חשוב להבין כי מזון מהיר אינו בהכרח ג'אנק-פוד. שכן ניתן להכין מזון בטכניקת הכנה מהירה, לדוגמא כריך או סלט, ואין משמעות הדבר שהוא יהיה באיכות נמוכה. במידה ומקפידים על דרכי הכנת המזון ועושים שימוש בחומרים איכותיים , גם מזון מהיר יכול להיות בריא.

בקרב דיאטנים ותזונאים ישנה גם הסכמה כי מבין המאכלים הנכללים בקטגוריה של מזון מהיר, פיצה היא הבריאה ביותר. העובדה שפיצה הינה מאכל אפוי לעדיפה לעומת המאכלים המטוגנים. למעשה, יש הטוענים כי פיצה אשר מכינים תוך שימוש במוצרי גלם איכותיים אינה נחשבת כלל כג'אנק פוד, ומהווה מקור מצוין לסידן ולחלבון. הגבינה בפיצה מספקת סידן הדרוש לגוף, ורוטב העגבניות עשיר בליקופן אשר מחזיק בתועלות רבות לבריאות כגון מניעת מחלות לב וסרטן. לאור המודעות הגוברת למזון בריאות, רשתות מזון מהיר רבות משלבות בתפריטם פריטים בריאים יותר.

הוסף תגובה