נשירת שיער – סיבות ודרכי טיפול

בריאות השיער

שיער בריא הוא שיער חזק בעל מראה ותחושה טובים והוא לא דבר של מה בכך עבור רוב האנשים. בעיקר בישראל, בה יש ימים רבים בכל שנה בהם השמש יוקדת, והשיער אינו נשאר בריא ללא עזרה וטיפוח מתאימים. הדבר מתבטא בעוד כמה בעיות: יובש, קצוות מפוצלים, מראה רע ונשירת שיער. במקרים כאלו, גם עיצוב שיער במספרה לא יוכל תמיד לעזור.

מידע חשוב על נשירת שיער

  • מה הן הסיבות העיקריות לנשירת שיער? ישנן סיבות רבות לנשירת שיער, אך חשוב לציין תחילה כי לעתים גם קיימת גם נשירה טבעית של השיער. העובדה כי השיער נושר היא הגיונית, מפני שזהו חלק חשוב מתהליך ההתחדשות שלו. עם זאת, קצב מוגבר של נשירה הוא לא בריא ויש לטפל בו.נשירה עשויה לנבוע ממספר סיבות, כאשר הפופולרית ביותר היא תזונה לקויה. דיאטות חריפות או תזונה אשר לא כוללת את כלל הרכיבים הנדרשים לגוף גורמות לשיער לנשור. בנוסף, גם מצב של חוסר בברזל (המוגלובין נמוך) גורם לנשירת שיער. ישנם גם כמה מצבים בריאותיים ומחלות אשר גורמים לתופעה, ביניהם: בעיות בתפקוד בלוטת התריס, מחלות עור וכדומה.
  • דרכי טיפול  – כאשר מעוניינים לטפל בנשירה חשוב להבין מה הסיבה לנשירה עצמה. במקרים של חמורים ניתן להתייעץ בנושא עם רופא עור. יש להקפיד על תזונה נכונה, ולאכול מזון אשר מעניק חוזק לשיער כאשר מדובר בעיקר בוויטמינים. בנוסף, ניתן לקחת תוספי תזונה שונים על מנת להחליף את אלו אשר אמורים להגיע במזון. קיימים גם תכשירים וטיפולים שונים עליהם  ניתן להתייעץ בנושא עם מעצבי שיער במספרות השונות.

נשירת שיער מעידה על בעיה

נשירת שיער לא פרופורציונלית היא אחת הדרכים של הגוף לאותת לנו כי קיימת בעיה. חשוב גם להכיר את הסיבות השונות לכך שזה קורה לנו, על מנת להבין טוב יותר את הבעיה. במידה ויש לכם שיער דליל עקב נשירת שיער, ניתן להיעזר בעיצוב שיער על מנת להדגיש את הנפח שלו ולהעניק מראה מלא. עיצוב שיער הוא כמובן קוסמטי ולא מהווה פיתרון.

הוסף תגובה