מתי בודקים עיניים לילדים?

בדיקות הראייה מלוות אותנו מתחילת חיינו ומהוות חלק מבדיקות התפתחות שנועדו לאבחן ולטפל בבעיות בשלביהן המוקדמים.

כבר בבית היולדות עובר התינוק בדיקת החזר אור אדום, כדי לשלול מחלות העיניים שאם לא יאובחנו מוקדם ככל האפשר יגרמו לנזק בלתי הפיך להתפתחות מערכת הראייה, המגיעה לבשלותה רק לאחר כמה חודשים.  הבדיקה נועדה לשלול קטרקט מולד, גלאוקומה מולדת ועוד מחלות עיניים תורשתיות.

לפני גיל שנה יישלח התינוק לבדיקת עיניים אצל רופא עיניים על ידי טיפת חלב כדי לבדוק את התפתחותה התקינה של מערכת הראייה, לאתר מקרים של פזילה או של ליקויי תשבורת (קוצר ראייה, רוחק ראייה או צילינדר) ולטפל בהם בהקדם.

גם בסביבות גיל שלוש יש להגיע לבדיקת ראייה אצל רופא עיניים הכוללת הרחבת אישונים, בדיקת תנועת העין, איתור פזילה וליקויי תשבורת, ולכן לא יכולה להתבצע אצל אופטומטריסט או רופא ילדים. בגיל זה מתפתחת לעיתים פזילה אותה חשוב לאבחן כדי לטפל בה ולמנוע עין עצלה.

כמובן שיש לערוך בדיקת ראייה לפני כיתה א' כדי לוודא שהילד אינו זקוק למשקפיים או לטיפול אחר. ליקויי ראייה עלולים לגרום לקשיים ברכישת הקריאה והכתיבה.

בין הגילאים 7-12 כדאי להגיע לרופא עיניים לפחות פעם אחת, כדי לבדוק אם לא התפתח קוצר ראייה או אם הילד לא סובל מקושי במיקוד הראייה. ישנם ליקויי ראייה אצל ילדים הניתנים לאבחון רק באמצעות הרחבת אישונים כמו רוחק ראייה,  ולכן חשוב שבדיקת העיניים המקיפה תתבצע על ידי רופא עיניים.

הוסף תגובה