בניית אתרים מסחריים

בעולם בניית אתרים מדברים רבות על צרכי החברה המסחרית – בעלת האתר, ופחות מתמקדים במבקרי ומשתמשי האתרים. נכון, לא מעט התייחסות ניתנת למרכיב קהל היעד הספציפי  לאתר, אך במאמר זה ההתייחסות אינה לקהל היעד הממוקד שלכם, אלא לקהל הגולשים ברשת האינטרנט בכלל, שמאז ימי החייגן לרשת שינה את מהותו ללא היכר. במאמר זה אציג את הנושא מנקודת מבט של צרכן הקצה.

טווח גילאים מתרחב

אם בעבר מירב המיקוד לפרסום ברשת התמקד בגילאים שבין 18 ועד 45, כיום ידוע שגם הסבתא והסבא נמצאים בתמונה ובני הנוער חולשים על הרשת ומשתמשים בה באופן פעיל ביותר.

כשמדברים היום על קבוצת הגיל הצעיר, ידוע שממוצע גילאי הקבוצה ירד באופן משמעותי, ולא מעט אנשים המוגדרים "כגיל הזהב" מבקרים באתרים ונעזרים בהם למגוון פעילויות.
בניית אתרים מסחריים חייבת לתת התייחסות לטווח הגילאים הרחב, ולתת מענה בעמודים השונים למגוון האוכלוסיות.
ניתן לייחד לכל קבוצה עמודים שונים באתר, חשוב לתת מענה טכנולוגי לאנשים מבוגרים שהתמצאותם ברשת דלה יותר וכדומה.

קנייה מאתרים מסחריים גדולים

אתר מסחרי מעוניין להגיע לקהל יעד גדול ככל האפשר. רבים פונים לחברות קידום אתרים בכדי שאלו יקדמו את האתר למקומות הראשונים בשורות מנועי החיפוש. פעולה זו חשובה מאוד באתרים מהסוג הזה, אך יש לזכור שחלק גדול מהרכישות ברשת היום נעשות באמצעות אתרי מכירות גדולים כמו eBay, אמזון, אלי אקספרס ועוד.
לכן מעבר לחשיבות שיש באתר המסחרי של החברה, חשוב שהחברה תשווק את מוצריה דרך אתרי מכירות בעלי נפח כניסות רחב.

צרכנים דורשים אמון

אמנם עברנו את תקופת החשדנות הציבורית לגבי רכישה בכרטיסי אשראי ברשת האינטרנט, אך החשדנות של הצרכנים לא התפוגגה לגמרי!
הצרכנים בימינו מוכנים למסור את פרטי האשראי, אך לצד זה זקוקים לדלת צדדית שתאפשר להם לחייג ולשוחח עם נציג במקרה של תקלה. שיקול זה בהבנת הצרכנים חייב לקבל התייחסות של חברות בניית אתרים, אשר תייעד דרך מוצא לגולשים "שאבדו בדרך".

חווית משתמש הטובה ביותר

לפני בחירת המוצרים למכירה, לפני בחירת הסגנון לאתר ולפני כל שיקול שקשור לתהליך בניית אתרים– תנו לצרכנים חוויה של הצלחה באתר. תנו להם להיכנס ולצאת מהאתר בקלות, אל תעמיסו עליהם, אל תקשו בתהליך הרכישה, ואם אירעה תקלה – היו ערים לה ותקנו אותה בהקדם האפשרי.
אתרים מסחריים מחליפים היום את הרוכל השכונתי, ששאל לשלומם וידע בדיוק מה הם רוצים. אתם אולי לא תוכלו לשאול לשלומם, אבל לפחות תוכלו לתת להם חוויה מהנה בעת גלישתם באתר שלכם.
דגש על חווית משתמש טובה תבטיח את חזרתם לרכוש שוב באתר שלכם, ותעשה עבורכם פעולה שערכה שווה לעבודת חברות קידום אתרים.

הוסף תגובה