טיפול בפצעים, בקו לסת/צוואר אקנה הורמונלי בשיטת IPL|איריס לוי

פצעים באיזור הסנטר, קו לסת תחתונה ובאזור הצוואר יכולים להעיד על חוסר איזון הורמונלי.

אקנה על רקע הורמונלי מופיע בעיקר אצל נשים ובסמיכות למחזור החודשי. במהלך המחזור החודשי עוברות הנשים שינויים הורמונליים ברמת ההורמונים – אסטרוגן ופרוגסטרון, אשר עשויים להביא לפעילות מוגברת של בלוטות החלב (השומן) ולהתפתחות אקנה.

אחת התופעות הנפוצות והמוכרות היא הופעה של אקנה לאחר הפסקת נטילת גלולות. נשים רבות שהפסיקו לנטול את הגלולות מסיבות שונות מתלוננות על הופעה של אקנה.

תקופה נוספת בה עלולה להתפתח אקנה אצל נשים היא תחילת גיל המעבר. בתקופה זו גוף האישה מפסיק להפריש את הורמוני המין הנשיים וקיים ביטוי מוגבר של אנדרוגנים, אשר מפעילים את בלוטות החלב וגורמים להופעת אקנה.

התסמינים המתלווים לאקנה על רקע הורמונלי היא תסמונת השחלות הפוליציסטיות
Polycystic ovary syndrome/disease), PCOS), היא ההפרעה האנדוקרינית השכיחה ביותר אצל נשים, המשפיעה בקירוב על כ-5% עד 10% מהנשים בגיל הפריון (12-45 שנה).

התסמינים הקלסיים של התסמונת הנם מחזור לא סדיר, וסתות מועטות או העדר מוחלט של הוסת ו/או דימומים לא סדירים. ההפרעה בווסת נובעת בדרך כלל ממיעוט או העדר ביוץ.

אקנה ועודף בהורמוני מין זכריים (אנדרוגיניים) מביאים אף לשיעור יתר. התסמינים הללו שונים בין נשים באופן משמעותי במידת חומרתם. במידה ויש חשש לפעילות הורמונלית עודפת מומלץ לבצע הערכה/בדיקה אנדוקרינית.

הטיפול הניתן לאקנה על רקע הורמונלי בדרך כלל הנו שימוש בגלולות למניעת הריון העוזרות להסדרת המחזור, הקלה על הכאבים והדימום ועל התפרצות אקנה. יש סוגים שונים של גלולות למניעת הריון אך לא כולן מתאימות לטיפול באקנה על רקע הורמונלי, לכן חשוב להתייעץ עם רופא לקבלת הטיפול הנכון .

הטיפול הניתן על ידי בשילוב תרופות אלה הנו טיפול מערכתי פנימי וחיצוני טיפול המהווה אלטרנטיבה לטיפול מקומי באמצעות תרופות ומשחות שלא נתנו מענה מספק לריפוי אקנה הורמונלי.

טיפול באמצעות טכנולוגיית IPL – קרן אור,  ואנרגיית גלי רדיו RF, המומלץ אף ע"י רופאים. טיפול חדשני לאקנה המופיע והמתפרץ באזור הסנטר, הצוואר וקו לסת תחתון המתבטא בפצעים גדולים כואבים ונפוחים וכתמים חומים/אדומים עם נטייה להתפשט לאזור הלחיים.

ללא תופעות לוואי – ללא תרופות – ללא בדיקות דם – וללא פגיעה בכבד.

התוצאות מוכיחות כי באחוזים גבוהים מהמקרים נרשמה הצלחה בטיפול בטכנולוגיית IPL ואנרגיית גלי רדיו RF – הטיפול הפחית את הסבל, ריפא את הפצעים, החליק העור ומנע צלקות וכתמים לאורך זמן באקנה על רקע הורמונלי.

קרני האור בהם משתמשים בטכנולוגיית IPL הנם קרני אור שאינם מסוכנות ואינן גורמות כל נזק לעור. אלו הם קרני אור הנראה לעין, כמו פלש של מצלמה ללא המרכיבים המסוכנים הנמצאים בקרינת השמש (אולטרה ויאולט).

אחד מהיתרונות העיקריים בטיפול אקנה הורמונלי פצעים פצעונים גדולים וכואבים באזור הסנטר, צוואר וקו לסת תחתון בטכנולוגיית IPL היא ההחלמה המהירה, למעט אדמומית נקודתית ולעתים תחושת רגישות קלה שחולפת אין כל כאב או אי נעימות וניתן לחזור מיד לשגרה.

עקרון הפעולה של מכשיר ה- IPL הנו החדרת אנרגיית אור חזקה ההופכת לאנרגיית חום מרוכזת וממוקדת מבלי לפגוע בסביבה הקרובה.
טיפולי אקנה בטכנולוגיית IPL – קרן אור, טיפול רב מערכתי פנימי וחיצוני ארוך טווח, הכולל סידרת טיפולים בהתאם לאזור ומצבו.

במהלך הטיפול עובר האזור הנגוע ניקוי ניקוז חיטוי ושימור בתכשירים פרא-רפואיים והיפו אלרגניים, לשחזור ולחידוש מראה עור הפנים, המסייעים לאזן את הפרשת השומן בעור ומונעים היווצרות קומודונים (שחורים ושומנים) ופצעים חדשים לאורך זמן, בשילוב תוספי תזונה ייחודיים העובדים על הסימפטום במניעה וטיפול בנגעי עור דלקתיים, שיקום רקמת העור ומניעת צלקות, עידוד תהליכי ניקוי הגוף וחיזוק מערכת החיסון.

במידה ויש חשש לפעילות הורמונלית עודפת מומלץ לבצע הערכה/בדיקה אנדוקרינית . התסמינים הקלסיים של התסמונת כוללים בין היתר, אקנה ועודף בהורמוני מין זכריים (אנדרוגניים) המביאים לשיעור יתר. התסמינים הללו שונים בין נשים באופן משמעותי במידת חומרתם .

גלולות המשמשות גם לטיפול באקנה וגם לשיעור יתר הן: דיאנה, יסמין, בלרה אסטל ועוד. יש סוגים שונים של גלולות למניעת הריון אך לא כולן מתאימות לטיפול באקנה  על רקע הורמונלי, לכן חשוב להתייעץ עם רופא לקבלת הטיפול הנכון .

רוצה סיפור הצלחה משל עצמך? סקפטית לא מאמינה? הנך מוזמנת לגלוש בממליצים באתר הבית שלי להתרשם מעל 120 המלצות ואף לקבל טלפונים להתרשמות. 

הוסף תגובה