רשלנות רפואית בניתוחי ראש

ניתוחי ראש מבוצעים כאשר יש צורך לטפל במצבים רפואיים שונים של הראש, המוח או הגולגולת דוגמת גידולים במוח או בגזע המוח, דימומים פנימיים, שברים בגולגולת, בעיות נוירולוגיות ועוד. מדובר על ניתוחים מורכבים שכן הם כרוכים בפתיחת הגולגולת והתערבות באיבר מורכב וחשוב ביותר – המוח.

כביכול ניתוח, ובייחוד ניתוחים מורכבים, ישנם סיכונים. רשלנות בניתוח מסוג זה עלולה להוביל לנזקים חמורים ובלתי הפיכים דוגמת הפרעות ראיה, דיבור או זיכרון, נזקים נוירולוגיים, שיתוק ואף מוות. רשלנות רפואית בניתוח יכולה לבוא לידי ביטוי באופנים שונים. לדוגמה, אי הסכמה מדעת משמעה שהמטופל לא הסכים לניתוח מתוך החלטה מושכלת שכן לא ניתן לו הסבר מלא לגבי הפרוצדורה, הסיכויים והסיכונים שבה זמן סביר לפני ההליך. דוגמה נוספת לרשלנות טרם ההליך עצמו היא התרשלות הרופא לבדוק את ההיסטוריה הרפואית של המטופל ועקב כך ביצוע ניתוח למרות שהמטופל אינו כשיר לעבור אותו.

רשלנות רפואית בניתוח יכולה לבוא לידי ביטוי גם בשלבי ההכנה לניתוח ושלבי ההרדמה, במהלך הניתוח עצמו ובשלב המעקב אחרי הניתוח. בנוסף, היא יכולה להתבטא באיחור בביצוע ניתוח נדרש או לחילופין ביצוע ניתוח למרות שלא היה צורך בכך. אי זהירות במהלך הניתוח שהובילה לפגיעה באיברי המטופל, ניתוח האיבר הלא נכון, הותרת חפצים זרים בגוף המטופל, הותרת צלקות – אלו רק מעט דוגמאות לרשלנות במהלך הפרוצדורה עצמה.

תביעות רשלנות רפואית הינן מורכבות ביותר וללא ייצוג מקצועי של עורך דין רשלנות רפואית סיכוייהן להסתיים בהצלחה ולהשיג פיצוי הולם קלושים מאד. ראשית יש צורך לבחון את פרטי המקרה הספציפי ולוודא שאכן יש עילה להגשת תביעה. לאחר מכן יש צורך בהשגת חוות דעת משפטית רפואית שתתמוך בטענות התביעה בכדי שיהיה ניתן להגישה לבית המשפט. במהלך הדיונים בבית המשפט ההתנהלות תהיה לרוב מול סוללות עורכי דין מיומנים ומנוסים מטעם חברת הביטוח של המוסד הרפואי.

בית המשפט פוסק לטובת התביעה במקרים בהם מוכח כי הגורם הרפואי לא פעל בהתאם בהתאם לידע המקצועי ולסטנדרטים שהיו מקובלים בתחום בעת ביצוע ההליך ולא פעל בהתאם לכללי הזהירות המקובלים. היות ומדובר על תהליך ארוך ביותר שיכול להימשך שנים, לעיתים עו"ד רשלנות רפואית ימליץ על אפיק חלופי והוא הליך גישור מול המוסד להשגת פשרה ופיצוי מירבי באופן קל ומהיר יותר

הוסף תגובה