5 שאלות נפוצות על בריאות העין אצל ילדים

כמו בכל תחומי התפתחות הילד, גם בריאות העין היא תחום המעורר שאלות רבות. איך שומרים על העין? מה משמעותו של ליקוי ראייה שהתגלה? מתי כדאי לגשת לרופא עיניים?

לפניכם מספר שאלות נפוצות שהופנו לרופא עיניים לילדים.

האם ניתן לתקן פזילה ללא ניתוח פזילה?

השלב הראשוני בטיפול בפזילה הוא התאמת משקפיים ובמקרים רבים, הנובעים מליקויי תשבורת, התיקון בעזרת משקפיים מספיק. לעתים משקפיים אינם מספיקות ואז יש צורך בניתוח תיקון פזילה או בשילוב של ניתוח ומשקפיים.

מה תפקידה של אורטופטיסטית?

אורטופטיסטית היא מעין פיזיותרפיסטית של העין, שעבודתה היא עבודה משלימה לרופא העיניים. האורטופטיסטית בודקת סוגי פזילה, הפרעה במיקוד הראייה ועין עצלה. היא נותנת תרגילים או מתאימה פריזמות ועדשות המסייעים לטיפול בלקויות ראייה אלה.

מדוע יש צורך בטיפות להרחבת אישונים בבדיקת עיניים לילדים?

ליקויי תשבורת (קוצר או רוחק ראייה) נובעים ממבנה עדשת העין. אצל ילדים העדשה גמישה במיוחד וגמישותה מפצה, לעתים, על ליקויי תשבורת. טיפות עיניים מרחיבות אישונים מקבעות את האישון ומשתקות את פעילות העדשה. הן אמנם גורמות לאי נוחות זמנית ולטשטוש בראייה אך מאפשרות לרופא העיניים לאתר ליקויי תשבורת ולראות את פנים העין – הרשתית.

האם ילדים באמת זקוקים למשקפי שמש?

קרינת השמש המזיקה – קרני הUV, גורמת לנזקים ארוכי טווח לראייה, לכן חשוב שילדים ירכיבו משקפי שמש גם אם אינם מתלוננים שהשמש מפריעה להם. חשוב שהמשקפיים יהיו בעלי סינון UV 400 המסנן את כל סוגי הקרינה המזיקה.

מתי הזמן המתאים לתיקון פזילה?

מומלץ לתקן פזילה מוקדם ככל האפשר – בזמן שמאתרים אותה. הפזילה אינה רק פגם אסתטי, אלא פוגעת בתיאום בין שתי העיניים ובכך פוגעת בראייה הדו עינית ויכולה לגרום להופעתה של עין עצלה.

הוסף תגובה