עוזר/ת בית, האם היא תנקה או "תנקה"? זה תלוי גם בכם

הסיכוי לגניבה מצד מנקה או עוזרת בית, מתברר, נמוך מאוד. למרות זאת, כיצד ניתן להקטין למינימום את הסכנה שהוא או היא "תנקה" גם את ביתכם? מספר טיפים שיכולים להקטין במידה רבה את האפשרות שתיפגעו על ידי עוזרת בית המועסקת על ידכם.


1. סמכו על האינטואיציה הראשונית שלכם. כיצד התרשמתם מהשיחה עימה או עימו בטלפון? האם ראיתם המלצות על העוזרת באתר? האם מצאתם דבר מה חשוד בפרטים שמסרה?


2. ערכו עם העוזרת פגישת היכרות אישית. נסו ללמוד עליה קצת פרטים. קחו בחשבון שלא כל האנשים פתוחים לספר לכם פרטים על עצמם, אך אם אתם חשים שלא בנוח עם סגירות רבה, המשיכו לעוזרת אחרת.


3. בקשו מעוזרת הבית טלפונים של מעסיקים אחרים, שמהם תוכלו לקבל המלצות.


4. אפשר ורצוי לבקש לראות ואף לצלם את תעודת הזהות של העוזרת.


5. בקשו מספר טלפון נוסף מלבד הטלפון הסלולרי, ובקשו את כתובת מגוריהם.


6. היו נוכחים במהלך ימי העבודה הראשונים עם העוזרת, עד ליצירת כימיה שתאפשר לכם לבטוח בה. בכל מקרה, לא חייבים ואפילו רצוי שלא לתת מפתחות אם לא חשים ביטחון מלא בעוזרת. ניתן לתת את המפתח לשכנים, לדוגמא, ע"מ שיפתחו לה אם אינכם בבית בעת העבודה.


לצד עצות ההתגוננות הללו כדאי להזכיר שהתחלת העסקת עובד על בסיס חשד וחשש, היא בגדר נבואה המגשימה את עצמה ובמקום ליצור סביבת עבודה טובה שתספק את צרכי המעסיק והעובד, היא תיצור סביבה לא נעימה ולא יעילה ובכך לא תשרת אף אחד. נסו ליצור כימיה עם העובד ולתת לו תחושה רצויה. מדובר בתהליך שלא מתרחש בין רגע, אלא בדרך כלל יום-שלושה ימי עבודה להכרות מלאה של הדירה ושל רצונות בעלת הבית. זכרו שגם העובד לא תמיד חש בנוח לנקות דירות פרטיות של זרים ולהיחשף לפרטים האינטימיים שלהם. ככל שתתנו לעובד הרגשה בטוחה הוא ישיב לכם בדרך כלל באותו מטבע.


אתר למציאת עוזרת, ozeret4u 


למציאת עוזרת/ מטפלת לבית

הוסף תגובה