מבנים ניידים – למה הם משמשים אותנו?

בהוויה הישראלית יש מקום של כבוד למבנים זמניים, עוד מימי העליות הראשונות, טרם הקמת המדינה, במסגרת הקמת שכונות ויישובים לעולים החדשים, הקמת יישובי חומה ומגדל, הוקמו תחילה מבני מגורים זמניים ורק במהלך הזמן, כשהתאפשר הוקמו מבני קבע.

נוהג זה לא השתנה גם אחרי שהוקמה המדינה. כשהגיעו העליות השונות אחרי קום המדינה, עד שנות התשעים, מעצם זה שלא היה היכן לשכן את העולים, אז הוקמו תחילה מבנים זמניים, במהלך השנים במקום להקים מבנים שכאלה, ניתנו לעולים מבנים ניידים, עד שהם עברו למבני קבע ואותן שכונות עולים נעלמו מהנוף.

השימוש באותם מבנים ניידים מוכר מאוד גם בישובים מעבר לקו הירוק, שם נהוג לעשות שימוש במבנים אלו בטרם מקבלים אישורים לבניית קבע או בשביל לקבוע עובדות בשטח, במקומות מסוימים. השימוש במבנים ניידים הפך גם פופולארי במהלך השנים, גם בתוך הקו הירוק, במקומות בהם לא התאפשרה בניית קבע מסיבות שונות, עם זה מסיבות בירוקרטיות ועם זה מסיבות כלכליות.

כיום אנחנו יכולים למצוא שימוש במגוון מבנים ניידים גם בתחום התיירות, צימרים רבים באזורים שונים בארץ ובדגש על אזור הצפון, מבוססים על מבנים שכאלה. מדובר על מבני עץ מהודרים ועשירים, שמזכירים בקתות נופש או קבינות כפי שנהוג לראות באתרי קמפינג בחו"ל. מבנים אלו מאוד מרשימים מבחינה חיצונית כשבתוך המבנה עצמו, ניתן למצוא ג'קוזי, סאונה, מטבח מאובזר, חדרים גדולים, מזגן, אח ועוד מגוון אטרקציות שונות שהופכות את המבנה לייחודי מאוד.

מתי נעשה שימוש במבנים ניידים

מלבד מגורים ונופש, הרי שאנחנו יכולים למצוא מבנים ניידים באתרי בנייה. במהלך השנים, ישראל עוברת תנופת בנייה מרשימה, בה מעורבות חברות נדל"ן שונות. אותן חברות, מעדיפות למקם את משרדי המכירות שלהן בשטח הבנייה ולא במשרדי החברה בהכרח. מאחר ויש להן צורך במשרדי מכירות זמניים, כאלה שהן יכולות לפרק או לנייד לאתר הבא, הרי שהן עושות שימוש במבנה נייד.

מבנה זה משמש גם לצורכי מכירות וגם לצורך פגישות וישיבות צוות. המבנה כולל משרדים מפוארים, סלון גדול (מהווה אזור קבלה) וכמובן ריהוט וציוד משרדי. אנחנו יכולים למצוא משרדי מכירות כאלה בכל אתר בנייה, הן כזה שמשמש למבנה מגורים והן כזה שמשמש למבנה מסחרי או תעשייתי.

בנוסף, אנחנו יכולים למצוא מבנה נייד באתרי בנייה של תשתיות שונות. במקרה זה המבנה לא משמש כמשרד מכירות, אך הוא כן משמש לצרכים כמו פגישות עבודה, ישיבות צוות, תכנון ואף כאזור מנוחה לעובדים. צריך לציין, שבמקרים רבים, אנחנו יכולים למצוא מחנות של מבנים ניידים ליד אתרי בנייה, אשר משמשים ללינה של פועלים, במידה והעבודה מתבצעת סביב השעון או במידה ומדובר בעובדים שאין להם דרך להגיע כל יום לאתר הבנייה, והם חייבים לישון בסביבה שלו בשביל להתייצב בזמן לעבודה.

 

הוסף תגובה