הסבת אקדמאים להייטק הופכת ליותר ויותר פופולרית – מדוע?

מכללות רבות מציעות קורסים להסבת אקדמאים להייטק, כלומר קורסים המיועדים לאקדמאים שאינם מתחום ההייטק ומכשירים אותם לעבודות שונות של תחום ההייטק. ולא רק מכללות מציעות הסבת אקדמאים, גם חברות הייטק המגייסות עובדים לעתים מגייסות במסגרת פרויקט של הסבת אקדמאים; כלומר חברות ההייטק בעצמן מכשירות את כוח האדם. פעם זה לא היה מקובל, אנשים שלמדו מספר שנים באוניברסיטה לא חשבו אחר כך ללמוד תחום אחר לגמרי; הדבר נחשב כסטייה מהקריירה שלהם. אך היום הזמנים השתנו ואנו רואים שהסבת אקדמאים להייטק הופעת להיות יותר ויותר פופולרית. אם כך, למה בעצם?

הסבת אקדמאים להייטק טומנת בחובה יתרונות גם לחברות המעסיקות וגם לציבור אשר בוחר לעשות את ההסבה. יש כאן שני צדדים בעלי אינטרס משותף המרוויחים מהנושא ואין פלא שהוא הופך להיות יותר ויותר פופולרי.

בוגרי אוניברסיטאות ומכללות עם תואר ביד לפעמים מרגישים שאין מה לעשות עם התואר. סיימתם ללמוד, הייתם אופטימיים והתחלתם לשלוח קורות חיים לכל מודעת דרושים. במהרה תגלו שלא ממש מתרגשים מהתואר שלכם ובעיקר מחפשים אנשים עם ניסיון. תואר הוא לא מספיק בשביל למצוא עובדה, אתם צריכים מקצוע של ממש.  השתלבות בשוק העבודה היא לא קלה גם כאשר יש לכם תואר ביד. מנגד ניתן לראות את אנשי ההייטק אשר לאחר קורס של מספר חודשים כבר משתלבים במקומות עבודה ומרוויחים משכורות שאתם רק חולמים עליהם. הקושי בהשתלבות בשוק העבודה ובצירוף המשכורות הגבוהות הופך את רעיון הסבת האקדמאים לאטרקטיבי מאוד מבחינתם של בוגרי התארים האקדמיים.

לא רק צעירים שזה עתה סיימו לימודים אקדמאים מתעניינים בהסבת אקדמאים להייטק; בהחלט ישנם אנשים אשר מעוניינים בשינוי בחיים ופותחים בקריירה שנייה השונה ממה שעסקו בעבר. גם אנשים בגיל 40 לפעמים מתעניינים בהסבת אקדמאים להייטק על מנת להכניס שינוי מרענן לחייהם. לפעמים זה לא הצורך האישי בשינוי אלא המציאות המשתנה – העולם שלנו משתנה ויתכן שמקצועות מסוימים שנחשבו לעבודה טובה לפני 20 שנה היום נעלמים מן העולם. בהחלט יתכן שישנם אנשים אשר בנסיבות כאלו מחפשים  כיוון חדש לחיים.

ומה לגבי חברות ההייטק?

גם חברות ההייטק הן מרוויחות גדולות מנושא הסבת האקדמאים. פרויקטים של הסבת האקדמאים מאפשרים לחברות ההייטק לגייס כוח אדם איכותי במיוחד של בעלי תארים אקדמיים. כל אדם מביא איתו ידע וניסיון הנובע מתחומי הלימודים והעיסוק שלו ואפילו תחביבי שעות הפנאי שלו. אלו הם אנשים בוגרים ובעלי ניסיון בשוק העבודה.  אמנם האקדמאים מגיעים מתחומים שלא בהכרח קשורים להייטק אך דווקא בזכות זה הם מביאים איתם הרבה ערך מוסף לחבורת ההייטק. דווקא הרקע השונה הוא מה שמתאים לחברות ההייטק, כך מכניסים לארגון סוג של צורת חשיבה חדשה אשר יכולה לתרום לארגון בדרכים חדשות.

בהחלט נראה שהסבת אקדמאים להייטק תמשיך להיות נושא רלוונטי ואטרקטיבי עבור אנשים רבים, אשר כל אחד בנסיבותיו האישיות מגיע לנושא. הסבה להייטק היא מאוד פופולרית ומכללות רבות מציעות קורסים להסבה. תחום ההייטק הוא תחום רחב וכל אחד יכול למצוא בו את הנישה שלו ולהתמקד בה ובכך לייצר עבורו מקור הכנסה חדש. ישנם תחומים שונים בהייטק אותם ניתן ללמוד במסגרת הסבת אקדמאים ואחר כך להשתלב במקומות עבודה, כמו למשל: אבטחת מידע, קורסי ניהול רשתות, בדיקת תכנה ושיווק באינטרנט.

הוסף תגובה