איך מוצאים עבודה ללא ניסיון?

בין האתגרים המלווים אותנו במהלך החיים הינו למצוא עבודה ללא ניסיון. אז נכון, זה פחות בעייתי בעבודות זמניות בתקופות שבהם אנו מחפשים עבודה במשמרות למשל כמו לפני הצבא, אחרי הצבא, בתור סטודנטים, אלא זה הופך לקצת יותר בעייתי כשאנו מנסים להשתלב במעגל העבודה במשרה שהיא קצת יותר רצינית וקבועה שתסייע לנו לבנות קריירה. אז אפשר לומר שכל אחד צריך להתחיל ממקום כלשהו לא? יש משרות שזה יהיה קצת יותר קשה כמו למשל במקצועות בהם מדובר ב״מעגלים סגורים״ ואז צריך או המון ניסיון או פרוטקציה מאוד חזקה כמו למשל טייסים שלא מגיעים מחיל האוויר, אלו לרוב יצטרכו לצבור את הנסיון שלהם במקומות אחרים בעולם. לעומת זאת, במקצועות להם יש ביקוש מאוד גדול כמו אחיות, רופאים, עובדים סיעודיים תהיה פחות בעיה כי המדינה זקוקה לכל אותם מקצועות אבל גם להייטקיסטים, מהנדסים, מתכנתים, עורכי דין, רואי חשבון כן יכול להיות מעט קשה להתקבל למשרה כזו או אחרת ללא ניסיון פרקטי ומעשי.

אז איך מוצאים עבודה ללא ניסיון?

ובכן לפי הערכת אולג'ובס אחד הדברים החשובים שיסייעו לכם להתקבל לעבודה הראשונה שלכם בתחום מסוים הוא מסמך קורות החיים שלמעשה מייצג את מי שאתם, מהם הכישורים שלכם, מה למדתם וכו׳. כאן הרעיון הוא להעצים בקורות החיים את כל הידע שצברתם, את הדברים והפרוייקטים שכן לקחתם בהם חלק ואז האדם שהסתכל על קורות החיים שלכם יכול להתרשם לטובה וזה המפתח לאתר משרה גם ללא ניסיון. אם למשל לקחתם חלק בפרויקט התנדבותי, עשיתם משהו חשוב שאתם גאים בו ומעיד על הכישורים שלכם, זו הדרך לבנות לעצמכם מוניטין חיובי.

החבר'ה באולג'ובס טוענים שחשוב לנסות להבליט במסמך הקורות החיים את מה שיש לכם ולא את מה שאין לכם בין אם זה תכונת אופי שלכם, השכלה, כישורים, ידע מקצועי ועוד. כדאי גם להוסיף בקורות החיים איזה כמה משפטים שמתארים מי אתם ומה אתם מחפשים מבחינה מקצועית וזה כבר טיפ שיעשה הבדל גדול כי זה יבדיל אתכם מאחרים ויגרום לאדם שמסתכל על קורות החיים אולי להסתכל עליכם באופן קצת שונה.

אז נכון שאין לכם ניסיון במשרה הספיציפית אליה אתם מגישים את מועמדותכם, אבל יש לכם דברים שעשיתם וכל דבר קטן יכול לשנות את כף המאזניים לטובתכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה