טיפים לגבי מצלמות אבטחה לבית – האם משתלם?

מצלמות אבטחה לבית – מצלמות אבטחה בקצרה

אנשים רבים מכירים את מצלמות האבטחה רק על פני השטח, ואכן די ויותר במידע זה בכדי להציג את יתרונן של מצלמות האבטחה באופן ברור. כעת נפרט בקצרה על ההיסטוריה של מצלמות האבטחה, נסביר את מטרתה העיקרית וכמובן נגיע למסקנות מהדברים. מצלמות האבטחה הראשונות הופיעו בארץ בשנות התשעים, אלו היו מצלמות אבטחה המצלמות ברזולוציה נמוכה ובעלות אפשרויות לא רבות. כיום מצלמות האבטחה יכולות לצלם ברזולוציות גבוהות מאד, בנוסף למגוון נרחב המתבטא בעיקר דרך סוגים של מצלמות אבטחה, לדוגמא – מצלמת אבטחה מובנית אינפרה אדום עם אפשרות תנועה, זו מצלמה אשר תוכל לצלם באופן צילום תרמי, בנוסף לאפשרות תנועה בלתי תלויה, דבר המאפשר כיסוי שטח מרבי וכמו כן מצלמות אבטחה אלחוטיות IP. אם נשאל 'מהי המטרה העיקרית בהתקנת מצלמת אבטחה?' הרוב המוחלט יענו משהו בנוסח הדומה לכך שמצלמת האבטחה נועדה להרחיק ולהרתיע פורצים וגנבים, והדבר בהחלט נכון, אך אינו מדויק. המטרה העיקרית של מצלמת האבטחה היא לספק ראיה גורפת ואף יכולת מוגברת לתפיסת העבריין על ידי רשויות החוק, זאת באמצעות תצלום ממצלמת האבטחה.

התקנת מצלמות אבטחה לבית – מהי ההוצאה המשוערת?

עקב ריבוי סוגים של מצלמות אבטחה, השאלה אינה פשוטה כפי שנשמעת. אכן ישנו הבדל בין אבטחה אזור גדול (בית פרטי מפואר לדוגמא) על ידי מערכת מצלמות אבטחה לבין דירה קטנה; אנו נדבר על דירה ממוצעת, כלומר התקנה של בערך כ-4 מצלמות אבטחה. ההוצאה המשוערת עבור מערכת צילום איכותית הכוללת אחריות של כשנתיים וביצוע התקנה על ידי איש מקצוע יכול לנוע בטווחי המחירים של החל מ – 1,600 שקלים ועד כ – 2,600 שקלים, ההבדל הניכר הוא עקב השוני במצלמות המותקנות; עבור המחירים הגבוהים ניתן לבצע התקנה של כארבע מצלמות אבטחה מובנות חיישנים (ראיית לילה, תנועה וכו') לעומת המערכת היותר זולה שתכלול מצלמות איכותיות אך בסיסיות. במידה ואתם אכן מעוניינים לרכוש מערכת מצלמות אבטחה לבית או לעסק, אנו ממליצים להתעמק מעט בנושא, לקרוא ולהבין מה מציעים בשוק, להתאים בשבילכם מערכת כלשהי ולהתיעץ עם אנשי מקצוע.

האם התקנת מצלמות אבטחה לבית משתלם?

השאלה האמתית, האם משתלם לכם להוציא סכום, אשר נחשב כסכום לא קטן עבור הרוב, בכדי להתקין מצלמות התקנה בבית? אך התשובה לכך איננה חד משמעית כלל. נניח והנכם לא בצעתם התקנת מערכת מצלמות בבית ומעולם לא פרצו אליכם, אז במקרה זה רק בדיעבד תוכלו לטעון שבמקרה פרטני זה, ההתקנה לא הייתה משתלמת. אבל נניח כי אכן התקנתם מערכת מצלמות אבטחה וגם במקרה זה מעולם לא פרצו אליכם, הכיצד תדעו כי ההתקנה היא לא זו שמנעה מפושע כלשהו לפרוץ לביתכם ולגנוב מכם רכוש כלשהו? אנו נמליץ לשקול בכובד ראש התקנה של מערכת אבטחה כי תמיד עדיף להקדים תרופה למכה.

הוסף תגובה